Castle Freak

Originaltitel: Castle Freak
Regissör:Stuart Gordon
Utgivningsår:1995

Om Castle Freak:

Det amerikanska paret John och Susan Reilly ärver ett gammalt italienskt slott som de flyttar in i. Snart börjar de höra oförklarliga ljud och föremål går sönder under mystiska omständigheter. Deras blinda dotter Rebecca berättar dessutom att någon eller något har besökt hennes rum på natten. När två brutala mord begås i källarvalvet så måste John ta reda på slottets mörka hemlighet...
Se filmen på Headweb

Originaltitel: The Dunwich Horror
Regissör: Daniel Haller
År: 1970
The Dunwich Horror

Jeffrey Combs, Barbara Crampton, Jonathan Fuller, Jessica Dollarhide, Massimo Sarchielli, Elisabeth Kaza, Luca Zingaretti, Helen Stirling, Raffaella Offidani

Dennis Paoli

Skräck

Med i listor: H P Lovecraft
Diskussioner om Castle Freak  (0 diskussioner)
Kommentarer om Castle Freak (39 st)
Hammerheart (Anmäl)   10/3 2018
Inget att hänga i julgranen direkt.
Dele (Anmäl)   20/11 2016
En relativt underhållande men ganska simpel och typiskt småunken skräckis, som jag personligen tycker känns mer 80 än 90-tal.
Luca Canali (Anmäl)   9/4 2016
se filmen för combs maniska överspel.. annars vet jag inte, stuart gordon försöker nog, så gott han kan, att skapa stämningsfull skräck i slottsmiljö med pungmonster å allt och faktiskt lite sleaze också, men riktigt bra blir det ju aldrig. (ok - 44/100)
Solidus (Anmäl)   10/7 2015
Vi har slott, vi har åska och vi har Jeffrey Combs. Tre ingredienser som borde göra den rysaren till en härlig 90-tals skräckis. Tyvärr blir det inte som jag önskar mig, utan "Castle Freak" levererar en stämning som känns billig och på det stora hela känner jag ointresserad av det får serverat av Stuart Gordon. Det här hade kunnat bli mycket bättre.
Dutch (Anmäl)   9/1 2014
Vilket sletet och perverst källarfreak med fin pung de hade, tyckte nästan det förtjänade en trekant med morsan och dottern.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Castle Freak