Catacombs

Originaltitel: Catacombs
Regissör:Tomm Coker, David Elliot (III)
Utgivningsår:2007

Om Catacombs:

Victoria är i Paris för att hälsa på sin syster. De hamnar på en illegal ravefest, djupt nere i stadens kilometerlånga katakomber - där miljoner människor ligger begravda. Mitt under festligheterna upptäcker Victoria att hon plötsligt är ensam. Hon är fångad i en enorm labyrint omringad av skelett. Som om det inte är nog följer någon efter henne. Festen förvandlas till en skräckslagen kamp för hennes överlevnad...

Titel: The Tunnel
Originaltitel: The Tunnel
Regissör: Carlo Ledesma
År: 2011
Genre: Drama, Thriller, Skräck
The Tunnel
Titel: As Above, So Below
Originaltitel: As Above, So Below
Regissör: John Erick Dowdle
År: 2006
Genre: Skräck, Fantasy
Film nr.: 41978
Minotaur

Shannyn Sossamon, Cain Manoli, Radu Andrei Micu, Mihai Ogasanu, Pink, Ashleigh Rains, Cabral Ibacka

Tomm Coker, David Elliot (III)

Thriller, Skräck

Diskussioner om Catacombs  (0 diskussioner)
Kommentarer om Catacombs (64 st)
KyLLo (Anmäl)   24/1 2017
Okej i genren. Påminner om As Above, So Below och The Tunnel. Helt klart bättre än den sistnämnda. Mysigt med tunnelmiljön, skaplig spänning, lite tempoväxlingar och inte helt förutsägbar. Bortsett från titelspåren är det ett rätt skönt soundtrack. Dessvärre blir kameraarbete och klippning sämre så fort det hettar till, precis som i många andra skräckisar. Att förflytta sig i tunnlar är själva grunden med en tunnelskräckis. Alla som inte tycker om det kan låta bli att titta på den typen av filmer. Vad förväntar sig folk egentligen? Att personerna ska stå kvar på samma ställe i 100 minuter, ta hissen upp eller ringa efter taxi?
HippiePatrik (Anmäl)   17/9 2015
Rätt seg MEN slutet var MYCKET oväntat så får en Tre. Men se helldre As Above, So Below.
Djason (Anmäl)   23/1 2014
Jobbig film med ett jobbigt slut. Mest bara en massa springade och jobbigt skrik från Shannyn Sossamon som är en medioker skådis. Nej det här kunde man helt klart ha undviket.
Bumbi78 (Anmäl)   22/7 2013
Den här borde vara helt okej, men slutar mest i ett ändlöst springande och skrikande i visserligen småroliga miljöer.
Robkiller (Anmäl)   25/6 2013
Nån som kutar runt i mörka korridorer mest hela filmen... och vad är det som händer egentligen... bah.. flummigt skräp med kass musik och usel klippning... bör nog undvikas.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Catacombs