Catch Me If You Can

Originaltitel: Catch Me If You Can
Regissör:Steven Spielberg
Utgivningsår:2002

Om Catch Me If You Can:

Frank Abagnale, den yngste som någonsin stått på FBI:s Most Wanted-lista, hade hunnit arbeta både som läkare, advokat och pilot innan han ens fyllt 18 år. Vid 17 års ålder var han den mest framgångsrika brottslingen i USA:s historia. FBI-agenten Carl Hanratty gjorde det till sin främsta uppgift att finna den unge brottslingen och ställa honom inför rätta, men Abagnale var alltid ett steg före.
Se filmen på Plejmo

Regissör: Doug Liman
År: 2017
Genre: Drama, Komedi, Action, Kriminalare, Thriller
American Made

Leonardo DiCaprio, Tom Hanks, Christopher Walken, Martin Sheen, Nathalie Baye, Amy Adams, James Brolin, Brian Howe, Frank John Hughes, Steve Eastin, Chris Ellis, John Finn, Jennifer Garner, Nancy Lenehan, Ellen Pompeo, Elizabeth Banks

Jeff Nathanson

Drama, Komedi, Kriminalare, Äventyr, Biografi

Recension Catch Me If You Can

- connya sätter betyg 4 och skriver:
Det påpekas ofta att regissörer gör filmer som beskriver dem. Att i alla fall de stora regissörerna har det som arbete att utrycka sina åsikter, sina tankar och sin uppväxt. Vad Spielbergs liv har för anknytning till Jurassic Park, Hajen, E.T, Indiana Jones och de andra filmerna han fick en hel filmvärld att älska honom för kan spekuleras i. Men det som kännetecknade allihopa var att han hade ett otroligt...

Recension av Catch Me If You Can - Läs hela!

Med i listor: Äventyr Top 50, 2000-tal Top 50, Biografi Top 50, Komedi Top 50, Kriminalare Top 50
Diskussioner om Catch Me If You Can  (0 diskussioner)
Kommentarer om Catch Me If You Can (846 st)
Rai (Anmäl)   00:23 7/1
Riktigt bra skådespelare och riktigt bra underhållning.
snubbel (Anmäl)   11/8 2018
...så vad hände med frun?
Zarquon (Anmäl)   28/5 2018
Visste knappt någonting om denna innan men det visade sig att den innehöll ett flertal skådisar jag är svag för och dessutom var en lurendrejeri-film. Har uppenbarligen sett fel Spielbergfilmer tidigare för har alltid tyckt han är superöverskattad, men den här tyckte jag var väldigt välgjord. Smårolig, bra musik, smart klippning, underhållande blåsningar, och faktiskt ett flertal riktigt bra karaktärsbaserade känslo-scener.
Strongbow (Anmäl)   9/4 2018
Ganska gäspigt och som vanligt i Hollywoodrullar i allmänhet och Spielbergrullar i synnerhet ont om intressanta kvinnliga karaktärer med något djup. Men helt ok underhållning för stunden antar jag.
lumberdajack (Anmäl)   9/1 2018
Blev positivt överraskad. Väldigt välgjord. Bra driv. Inte för sentimental, vilket Spielberg annars tenderar att bli på ett sörjigt sätt.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Catch Me If You Can