Catholic Boys

Originaltitel: Heaven Help Us
Regissör:Michael Dinner
Utgivningsår:1985

Om Catholic Boys:

16-årige Michael Dunn har precis blivit föräldralös och anländer till St Basils Catholic Boys School I Brooklyn, 1965. I skolan lär han känna alla de andra missanpassade tonåringarna som revolterar mot de vuxna. Michael blir kär i Dani, den hårda tjejen som är dotter till ägaren till kvartershaket. Munkarna i skolan försöker dock stoppa Michaels och Danis förhållande.

Donald Sutherland, Andrew McCarthy, Malcolm Danare, Kevin Dillon, Mary Stuart Masterson, Patrick Dempsey, John Heard, Stephen Geoffreys, Wallace Shawn, Philip Bosco, Stephen Geoffreys, Kate Reid, Jennifer Dundas, Dana Barron, Yeardley Smith

Charles Purpura

Drama, Komedi

Diskussioner om Catholic Boys  (0 diskussioner)
Kommentarer om Catholic Boys (3 st)
Fuzzy (Anmäl)   29/5 2011
Riktigt skön comming of age-/high school-film med drösvis av blivande filmstjärnor i tidiga roller och även en väldigt etablerad Donald Southerland. Har en svaghet för både 80-talshighschool och filmer med ungdomar som utspelar sig i mitten av 1900-talet så detta var verkligen full pott. Annorlunda miljö för denna typen av film. Något som också höjer betyget ett litet snäpp. Kul även att se "Lisa Simpson" i en av birollerna. Mycket stark trea.
AdamB-film (Anmäl)   11/10 2010
Svag fyra. Karaktären Ceasar lyfter filmen.
jonbo (Anmäl)   15/7 2008
Känner mig lite generös. En lättviktig film med viss dos charm och en stabil skara vuxenskådisar som omger den yngre skolan.