Catwoman

Originaltitel: Catwoman
Regissör:Pitof
Utgivningsår:2004

Om Catwoman:

Den blyga och känsliga Patience Prince förvandlas till Catwoman och blir därmed snabb och smidig som en katt. Hon börjar använda sina superkrafter och balanserar mellan att vara hjälte och skurk, vilket kanske inte är helt bra om man har en pojkvän som är polis...

Titel: Elektra
Originaltitel: DC Showcase: Catwoman
Regissör: Lauren Montgomery
År: 2011
DC Showcase: Catwoman
Titel: Tarzan och den förlorade staden
Originaltitel: Tarzan and the Lost City
Regissör: Carl Schenkel
År: 1998
Genre: Action, Äventyr, Fantasy
Tarzan och den förlorade staden

Halle Berry, Benjamin Bratt, Sharon Stone, Lambert Wilson, Frances Conroy, Alex Borstein, Michael Massee, Byron Mann, Kim Smith, Christopher Heyerdahl, Peter Wingfield, Berend McKenzie, Ona Grauer, Landy Cannon

John Rogers (II), John D Brancato, Michael Ferris

Action, Kriminalare, Äventyr, Fantasy

Recension Catwoman

- #32 sätter betyg 1 och skriver:
Darkcomic-filmernas ÅsaNisse Så har då feminismen gjort sitt intåg till serietidningsfilmernas pengastinna värld. Med ungefär samma tyngd och trovärdighet som F!. Halle Berry tar sig an rollen som den stackars blyga kontorsflickan som får reda på fel information och utsätts för mordförsök av den hemska chefen. Fram till denna punkt så är filmen skapligt ok, men efter scenen då katten till kuslig...

Recension av Catwoman - Läs hela!

Med i listor: Filmtipsets Sämsta 250, Medlemmarnas hatfilmer, Razzies, Superhjältar
Filmnummer: 20704
Diskussioner om Catwoman  (0 diskussioner)
Kommentarer om Catwoman (433 st)
Tatty (Anmäl)   25/9 2016
Gillade filmen. Den är bra och spännande. Halle Berry passar som Catwoman och spelar rollen bra.
zeke_karlsson (Anmäl)   3/10 2015
Haha vilken bajskorv
zallaxx (Anmäl)   3/10 2015
såg den på 4an medans jag packade prylar.. rätt så underhållande.. folk är bara gnälliga här som vanligt
Krille80 (Anmäl)   31/10 2014
Nä, det här är inte bra. Effekterna är hyfsade men inte speciellt genomtänkta när det gäller val av vinklar osv. Handlingen är tråkig förutsägbar. Halle Barry som catwoman är dessvärre skrattretande. En film som kunde blivit så mycket bättre.
Zipper (Anmäl)   26/1 2014
Förväntade mig en etta men det behöver vara ögonblödande uselt för att en film ska få det betyget. Den här tog jag mig åtminstone igenom.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Catwoman