Catwoman

Originaltitel: Catwoman
Regissör:Pitof
Utgivningsår:2004

Om Catwoman:

Den blyga och känsliga Patience Prince förvandlas till Catwoman och blir därmed snabb och smidig som en katt. Hon börjar använda sina superkrafter och balanserar mellan att vara hjälte och skurk, vilket kanske inte är helt bra om man har en pojkvän som är polis...

Titel: Elektra
Regissör: Jonathan Frakes
År: 2004
Genre: Komedi, Action, Äventyr, Science Fiction, Fantasy
Thunderbirds

Halle Berry, Benjamin Bratt, Sharon Stone, Lambert Wilson, Frances Conroy, Alex Borstein, Michael Massee, Byron Mann, Kim Smith, Christopher Heyerdahl, Peter Wingfield, Berend McKenzie, Ona Grauer, Landy Cannon

John Rogers (II), John D Brancato, Michael Ferris

Action, Kriminalare, Äventyr, Fantasy

Recension Catwoman

- #32 sätter betyg 1 och skriver:
Darkcomic-filmernas ÅsaNisse Så har då feminismen gjort sitt intåg till serietidningsfilmernas pengastinna värld. Med ungefär samma tyngd och trovärdighet som F!. Halle Berry tar sig an rollen som den stackars blyga kontorsflickan som får reda på fel information och utsätts för mordförsök av den hemska chefen. Fram till denna punkt så är filmen skapligt ok, men efter scenen då katten till kuslig...

Recension av Catwoman - Läs hela!

Med i listor: Filmtipsets Sämsta 250, Medlemmarnas hatfilmer, Razzies, Superhjältar
Filmnummer: 20704
Diskussioner om Catwoman  (0 diskussioner)
Kommentarer om Catwoman (436 st)
Sarakin76 (Anmäl)   17:48 25/9
Dårlig film om skitzofren kvinna som dagtid er tafatt og blyg men som kveldstid tror hun er en selvsikker katt. Så løjlig og dårlig at den faktisk blir litt underholdene å se på. -2
JPerlie (Anmäl)   00:34 28/8
Jag älskar att hon var den första skådisen som dök upp för att ta emot sin Razzie Award. Självdistans uppskattas. Effekterna är horribla. Den animerade katten är nog värst dock. Förstår inte om dom tyckte att det skulle tas på allvar. Det är alltid kul att se brudar kicka ass. Det och humorn i hur dålig och överspelad den här filmen är, är vad som höjer den till en 2a. Om du gillar dåliga oneliners, övdrivet skådespel och usla specialeffekter. Då kanske det här är filmen för dig. Och ja! Halle Berry både jamar och fräser i den här filmen. Och inte metaforiskt.
Starkbröl (Anmäl)   11:31 21/6
Horribel film förstås, det mesta är värdelöst, men det är regi (överspel) och den fruktansvärda dialogen som verkligen sänker filmen. En etta är det däremot inte riktigt.
Tatty (Anmäl)   25/9 2016
Gillade filmen. Den är bra och spännande. Halle Berry passar som Catwoman och spelar rollen bra.
zeke_karlsson (Anmäl)   3/10 2015
Haha vilken bajskorv