Cecil B DeMented

Originaltitel: Cecil B DeMented
Regissör:John Waters (I)
Utgivningsår:2000

Om Cecil B DeMented:

En grupp anarkistiska filmskapare, med Cecil B. Demented i spetsen, kidnappar den uppnosiga och framgångsrika skådespelerskan Honey Whitlock under premiären av hennes nya film. Cecil vill nämligen ha med henne i hans nästa film.

Titel: Knubbigt regn
Regissör: Fenton Bailey, Randy Barbato
År: 2003
Genre: Drama, Komedi, Kriminalare, Thriller
Party  Monster

Melanie Griffith, Stephen Dorff, Alicia Witt, Adrian Grenier, Lawrence Gilliard Jr, Maggie Gyllenhaal, Jack Noseworthy, Ricki Lake, Mink Stole, Michael Shannon, Eric Barry, Kevin Nealon, Patricia Hearst, Erika Lynn Rupli, Roseanne Barr, Eric Roberts

John Waters (I)

Komedi, Kriminalare, Thriller

Frankrike, USA
Diskussioner om Cecil B DeMented  (0 diskussioner)
Kommentarer om Cecil B DeMented (102 st)
Filmfantast86 (Anmäl)   28/10 2017
Stygga-Vargen (Anmäl)   1/8 2017
Ganska hyfsad.
Gitarrmongot (Anmäl)   11/10 2016
Av någon anledning så hade jag knuffat ned den här filmen till en fyra. Varför? Har ingen jävla aning. Kanske ett försök för att få mina femmor att framställa mig som en mer artsy-fartsy-intellektuell person. Jag såg om filmen för ett par dagar sedan dock och tänkte att fan vilket välsnajdat verk det här är, varenda replik sitter som en pisksnärt ("Before I was a drug addict, I had so many different problems. Now I just have one - drugs! Gave my life a real focus."), castingen är FANTASTISK och musiken bidrar inte så lite till filmens redan fantastiska rytmiska känsla. Jag har inte tråkigt en sekund, trots att jag sett filmen över tio gånger och jag kan säga er att ingen, INGEN annan film håller för så många genomtittningar, de sjunker alltid lite, lite, även de bästa verk. Cecil B. Demented är dock som en catchy-as-fuck två-och-en-halv-minuterspoplåt, vänta, punk, som tål att sättas på repeat närapå. Jag tycker fortfarande att filmen borde visas på alla filmskolor. Fan, vilket driv. Fan, vilka inspirerande filmkaraktärer. Ja, jävlar. John Waters magnum opus, i mitt tycke. En sådan film.
Krille80 (Anmäl)   17/11 2014
Detta är en ruggigt cool film, med många filmskämt för oss filmälskare. Håller kanske inte lika hög klass som andra John Waters-filmer men fortfarande mycket god underhållning. Stephen Dorff är ruskigt bra liksom Melanie Griffith. Inriktar sig mest till inbitna filmfantaster. Ironisk är bara förnamnet. 3+
Dele (Anmäl)   30/10 2014
Smått skruvad och stundtals ganska rolig. Allt är inte lyckat dock.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Cecil B DeMented