C’est la vie!

Originaltitel: Le sens de la fête
Regissör:Olivier Nakache, Eric Toledano
Utgivningsår:2017

Om C’est la vie!:

För brud och brudgum är det den viktigaste natten i deras liv. Men för cateringkillen Max, fotografen Guy och sångaren/underhållaren/DJ'n James är det en kväll precis som alla andra, likväl som för alla dem som jobbar bakom kulisserna i det extravaganta slottet strax utanför Paris. Pierre och Helena är ett av de par som bestämt sig för att fira sin kärleksförening på slottet. Från första morgonstund till och med nästa dags soluppgång får vi följa deras bröllopsfest i realtid, men genom ögonen hos dem som får denna magiska tillställning att bli verklighet. Och självklart blir inte allt som de hade tänkt sig.

Jean-Pierre Bacri, Jean-Paul Rouve, Gilles Lellouche, Vincent Macaigne, Eye Haidara, Suzanne Clément, Alban Ivanov, Hélène Vincent, Benjamin Lavernhe, Judith Chemla, William Lebghil, Kévin Azaïs, Antoine Chappey, Manmathan Basky, Khereddine Ennasri

Olivier Nakache, Eric Toledano

Drama, Komedi, Romantik

Belgien, Frankrike, Kanada
Diskussioner om C’est la vie!  (0 diskussioner)
Kommentarer om C’est la vie! (8 st)
Spidde (Anmäl)   23:30 2/2
Helt ok film att se när man vill ha något lättsamt och underhållande. Lite tramsig och ojämn, och lite för lång för sitt eget bästa, men ändå sevärd på det stora hela.
Anders Axelsso (Anmäl)   15/12 2018
Äh, jag blir alldeles varm om hjärtat trots alla katastrofsituationer. Hade tänkt sätta en 4 men varför snåla när filmen är så frikostig med fantastisk musik, sköna karaktärer och bra vinkling. Heja!
erosagape (Anmäl)   22/10 2018
Skrattade flera ggr och det händer... aldrig för en film??? Liten moralisk tveksamhet för mig men stryker jag ett streck över den så är det en görbra film.
origC-J (Anmäl)   25/6 2018
Tycker tvärtemot föregående talare: det är de första två tredjedelarna av filmen som är bra. Då finns det lite bett, tempo och en satirisk blick på medelklasskrav på bröllop. Mot slutet blir det snällare, gulligare, mer förutsägbart och tråkigare. Men som helhet klart sevärt.
Arensberg (Anmäl)   24/5 2018
så himla mkt pinsamheter, men den klarar sig iallafall... typ... balongscenen = nom nom
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till C’est la vie!