Chappie

Originaltitel: Chappie
Regissör:Neill Blomkamp
Utgivningsår:2015

Om Chappie:

Barn som som kommer till vår värld påverkas av sin omgivning. Det är likadant för Chappie. Det som skiljer Chappie från andra barn är att han är en robot. En robot som likväl kan tänka och känna som andra, och som kommer att ändra människors syn på robotar för all framtid.
Se filmen på Viaplay

År: 2009
Genre: Action, Thriller, Science Fiction
Film nr.: 72067
Surrogates

Dev Patel, Sharlto Copley (röst), Hugh Jackman, Sigourney Weaver, Ninja, Yo-Landi Visser, Jose Pablo Cantillo, Brandon Auret, Johnny Selema, Maurice Carpede, Jason Cope, Eugene Khumbanyiwa

Neill Blomkamp, Terri Tatchell

Drama, Action, Kriminalare, Thriller, Science Fiction

USA, Mexiko

Recension Chappie

- August Dellert sätter betyg 4 och skriver:
Chappie är ett humoristiskt actiondrama som känns som en blandning mellan Wall-E, Robocop och Blomkamps egna District 9. Om du gillar udda, smutsiga och emotionella science fiction-filmer så kan jag med enkelhet rekommendera Chappie. Jag har varit ett stort fan av Neill Blomkamp ända sedan han tog mig med storm med den fenomenala överraskningen "District 9" år 2009. För att inte tala om hans kortfilm...

Recension av Chappie - Läs hela!

Diskussioner om Chappie  (0 diskussioner)
Kommentarer om Chappie (125 st)
pufred (Anmäl)   8/2 2018
Bra ljudbild, bra specialeffekter, eh. That's it. Resten är bara en fånig, ologisk, omogen sörja, om än en rätt så underhållande sådan.
HasseV (Anmäl)   16/12 2017
Saknar all trovärdighet av alla inblandade.
Filmfantast86 (Anmäl)   25/10 2017
Gordyal (Anmäl)   22/10 2017
En film med vanliga brister och ovanliga kvalitéer. Att en söt och barnslig robot är cool och att coola gangsters är pinsamma, att det ibland är enormt bra och att det ibland luktar Michael Bay, att specialeffekterna är en av de största behållningarna, och att soundtracket emellanåt är fantastiskt. (8-/15)
deswhip (Anmäl)   4/6 2017
Filmen är lite speciell, välgjord och lämnar intryck. Varför jag inte ger den en fyra är för att filmen brister lite i trovärdighet. Man har valt ett högt tempo och underhållningsvärde framför realism, vilket säkert var rätt kommersiellt men trovärdighet är ett krav för att få ett bättre betyg från mig.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Chappie
Se filmen