Charlie Wilson's War

Originaltitel: Charlie Wilson's War
Regissör:Mike Nichols
Utgivningsår:2007

Om Charlie Wilson's War:

Vem kunde tro att kongressledamoten Charlie Wilson, en levnadsglad ungkarl, dolde ett brinnande engagemang för utsatta och de i underläge under den festglada ytan. 1980, när stormakten Sovjet invaderade Afghanistan, var det lilla fattiga landet i ett verkligt underläge. Charlies goda vän och älskarinna, Joanne Herring, var en av Texas rikaste kvinnor. Men hon var även en hängiven antikommunist, som ansåg att USAs reaktion på de ryska truppernas invasion av Afghanistan, var upprörande lam. Tillsammans med Charlie Wilson bestämde hon sig för att stödja Mujahedinrörelsen och förse dem med pengar och vapen.

Titel: Fair Game
Regissör: Richard Shepard
År: 2005
Genre: Drama, Komedi, Kriminalare, Thriller
The Matador

Tom Hanks, Julia Roberts, Philip Seymour Hoffman, Amy Adams, Emily Blunt, Rachel Nichols, Ned Beatty, Shiri Appleby, Ken Stott, Om Puri, Brian Markinson, Denis O'Hare, PJ Byrne, Cyia Batten, Jud Tylor, John Slattery, Wynn Everett, Christopher Denham

Aaron Sorkin

Drama, Biografi

USA, Tyskland
Diskussioner om Charlie Wilson's War  (0 diskussioner)
Kommentarer om Charlie Wilson's War (241 st)
Filmfantast86 (Anmäl)   23/10 2017
92axha10 (Anmäl)   10/11 2015
Film om verkliga händelser måste intressera tittarna för att behålla uppmärksamhet. Tacksamt nog höll den mig engagerad och gjorde mig intresserad om händelserna som beskrevs av filmen.
Rele (Anmäl)   30/10 2015
En misslyckad film trots flera kända och duktiga skådespelare. Dålig manus och regissörens kunnande orsakar en tvåa av mig.
Goham (Anmäl)   4/10 2015
PSH är grym som vanligt.
goeran (Anmäl)   31/5 2015
Rätt underhållande om verkliga händelser; Philip Seymour Hoffman är utmärkt i rollen som Gust Avrakotos.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Charlie Wilson's War
Se filmen