Charlies änglar

Originaltitel: Charlie's Angels
Regissör:McG
Utgivningsår:2000

Om Charlies änglar:

Natalie, Dylan och Alex är tre snygga och tuffa privatdeckare, som byter förklädnad oftare än du hinner blinka och de är utrustade med det senaste i fråga om häftiga prylar, snabba båtar och bilar. Tjejerna är dessutom experter på österländska kampsporter. Deras chef är den hemlighetsfulle Charlie som bara kommunicerar med dem via radio. Charlie har också en ställföreträdare, Bosley, som emellanåt gör mer skada än nytta när han försöker hjälpa tjejerna med sina uppdrag. I Charlies änglar är deras jobb att hitta den kidnappade affärsmannen Eric Knox, chefen för datorföretaget Knox Technologies. Spåren leder till hans konkurrent och rival, Roger Corwin , ägaren av världens största system av telekommunikationssatelliter.

Titel: Charlies änglar: Utan hämningar
Regissör: Jonathan Kaplan
År: 1994
Genre: Western
Bad Girls

Cameron Diaz, Drew Barrymore, Lucy Liu, Bill Murray, Sam Rockwell, Kelly Lynch, Tim Curry, Crispin Glover, Matt LeBlanc, LL Cool J, Tom Green (III), Luke Wilson, Sean Whalen, John Forsythe (röst)

Ryan Rowe, Ed Solomon, John August

Komedi, Action, Äventyr, Mysterium

USA, Tyskland

Recension Charlies änglar

- billybob sätter betyg 3 och skriver:
Charlie''s Änglar känns mer som ett tidsfördriv än en bra film. Fast filmen innehåller spektakulära actionscener, bra skådespeleri och härliga effekter. Handlar om de tre "änglarna" som spelas utav Cameron Diaz, Drew Barrymore och Lucy Liu. De jobbar åt den hemlighetsfulle Charlie. Han kommunicerar bara med dem via radio. Fast det finns en ställföreträdare för honom också. Han heter Bosley och spelas...

Recension av Charlies änglar - Läs hela!

Med i listor: Mysterium Top 50
Diskussioner om Charlies änglar  (0 diskussioner)
Kommentarer om Charlies änglar (468 st)
Rai (Anmäl)   4/2 2018
Riktigt dålig film, ej se värd!!
Filmfantast86 (Anmäl)   14/10 2017
trams
Stygga-Vargen (Anmäl)   22/10 2016
Den här föll mig inte i smaken, nej.
Tatty (Anmäl)   16/4 2016
Okej film. Ganska rolig.
NoWireHangers (Anmäl)   2/3 2016
Betygssatt 2007-11-16. Kändes som det var dags att ge den en ny chans och se om jag underskattat den. Men nej. Filmen har några bra actionscener och de tre stjärnorna har fullt med energi och ett glatt humör, men manuset är katastrofalt dåligt och det mesta av humorn funkar inte.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Charlies änglar