Chasing Amy

Originaltitel: Chasing Amy
Regissör:Kevin Smith
Utgivningsår:1997

Om Chasing Amy:

Holden blir blixtförälskad i Alyssa men Alyssa är inte riktigt ute i samma riktning, hon är nämligen lesbisk. Holden blir förkrossad men ser ändå en ljusning när Alyssa föreslår att de ialla fall kan vara "vänner".

Titel: Clerks
Regissör: Mike Nichols
År: 1996
Genre: Komedi, Romantik
Birdcage - lånta fjädrar

Matt Damon, Joey Lauren Adams, Ben Affleck, Jason Lee, Jason Mewes, Kevin Smith, Ethan Suplee, Dwight Ewell, Carmen Llywelyn, John Willyung, Welker White, Rebecca Waxman, Paris Petrick, Kelli Simpkins, Brian O'Halloran, Scott Mosier, Casey Affleck

Kevin Smith

Drama, Komedi, Romantik

Recension Chasing Amy

- ccrows sätter betyg 4 och skriver:
Kevin Smith´s tredje film "Chasing Amy" kan ses som en liten comback efter halvfiaskot i "Mallrats", många vill nämligen hävda att Smith fick lite hybris när han fick så stor budget som han ändå fick i jämförelse med "Clerks" och visst, "Mallrats" är ingen kanonrulle men den är på ingalunda någon dålig film, nog om dom tidigare filmerna. Liksom dom flesta av Kevin Smiths alster följer också "Chasing...

Recension av Chasing Amy - Läs hela!

Med i listor: Norrbottens filmdagar 2004
Diskussioner om Chasing Amy  (0 diskussioner)
Kommentarer om Chasing Amy (242 st)
Filmfantast86 (Anmäl)   22/10 2017
Stygga-Vargen (Anmäl)   14/8 2017
Bra grejer!
HerrNenne (Anmäl)   28/3 2017
Rätt jobbig att se. Tar konstiga vägar och gör märkliga val.
supermancover (Anmäl)   3/9 2016
Hatade Ben Affleck igenom hela jävla filmen och jag har svårt att förstå ifall han var dålig eller bara spelade världens hemskaste snubbigaste snubbe som jag hatade. Kanske både och. I övrigt alldeles för långa konversationer ibland som jag mest blir förbannad på och sååå många saker är bara så himla utdraget. Förstår varför folk gillar det men jag har inte tålamodet eller viljan till att själv behöva skapa ett engagemang som inte finns. Ugh.
carls (Anmäl)   16/6 2016
Att se om den här nästan 20 år senare var ingen bra idé. Inte ens Jay och Silent Bob räddar den här drapan om den märkliga pojkdrömmen att på något sätt omvända en lesbisk kvinna. Smiths tafatthet lyser igenom hela vägen från början till slut.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Chasing Amy