Chasing Mavericks

Originaltitel: Chasing Mavericks
Regissör:Michael Apted, Curtis Hanson
Utgivningsår:2012

Om Chasing Mavericks:

Handlar om surfaren Jay Moriarity som försöker övervinna det förrädiska vattnet i norra Kalifornien som kallas The Mavericks.

Titel: Lords of Dogtown
Regissör: Duane Clark
År: 2008
Genre: Action, Kriminalare, Thriller, Mysterium
XIII

Gerard Butler, Elisabeth Shue, Abigail Spencer, Leven Rambin, Jonny Weston, Taylor Handley, Jenica Bergere, Greg Long, Peter Mel, Zach Wormhoudt, Devin Crittenden, Maya Raines, Cooper Timberline, Harley Graham, James Anthony Cotton, Channon Roe

Kario Salem

Drama, Biografi

Diskussioner om Chasing Mavericks  (0 diskussioner)
Kommentarer om Chasing Mavericks (17 st)
Asmorod (Anmäl)   19/3 2018
Lite som Point Break, minus allt bra och ashäftigt.
Rele (Anmäl)   7/1 2017
En bra film med surfandet på stora vågor. storyn är tragisk och seg. Flera duktiga skådespelare höjer betyget till en trea.
Teolinda (Anmäl)   28/5 2016
Otroligt vackra surfbilder, men det väger inte upp den träiga och översentimentala handlingen...
S_Griffon (Anmäl)   7/9 2014
Riktigt bra och varm film. Gillar historien. Synd att han valde att leva på gränsen bara. Sista frasen "Lev som Jay" känns lite omogen. Men filmen och stämningen i den var riktigt bra!
Andreas_ (Anmäl)   6/9 2014
Underbar film på många sätt och vis, visserligen så hade jag låga förväntningar innan jag skulle se filmen och det kan ju göra mycket när man sedan blir glatt motbevisad under filmens gång. Men Curtis Hanson brukar göra suveräna filmer och inget undantag här heller, och Michael Apted tar över när Curtis Hanson blev skadad och avslutar regijobbet med bravour. Man behöver inte ha surfat eller vara surfare för att gilla denna film och man behöver inte ens syssla med sport för filmen har ett sånt bra budskap igenom hela filmen som verkligen går fram och den innehåller det mesta, drama, action, spänning och är mycket känslosam med suveräna skådisar och galet snyggt foto, och filmen blir verkligen inte sämre av att den är gjord efter en sann historia. Gerard Butler är lite träaktig som alltid men han gör sin roll riktigt bra ändå, och det nya stjärnskottet Jonny Weston är väldigt bra och trovärdig som Jay Moriarity. Även Elisabeth Shue gör en bra roll som hans mamma, samt övriga skådisar i mindre roller är riktigt bra. Betyget är dock en svag 5:a och närmare en stark 4:a än en stark 5:a men den är ändå där uppe och snuddar på ett mästerverk och jag rekommenderar denna film starkt även till dom som inte gillar sport eller surfning.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Chasing Mavericks