Chernobyl

Originaltitel: Chernobyl
Regissör:Johan Renck
Utgivningsår:2019

Om Chernobyl:

I april 1986 inträffar en explosion på kärnkraftverket Tjernobyl i Sovjetunionen, som kom att bli en av mänsklighetens värsta katastrofer någonsin.

Jared Harris, Stellan Skarsgård, Jessie Buckley, Emily Watson, Paul Ritter, Adam Nagaitis, Sam Troughton, Robert Emms, Con O'Neill, Adrian Rawlins, Alan Williams, Karl Davies, Michael Socha, Laura Elphinstone, Jan Ricica, David Dencik, Ralph Ineson

Craig Mazin

Drama, Mini-serie, Biografi

Storbritannien, USA
Med i listor: Medlemmarnas mest betygsatta just nu
Diskussioner om Chernobyl  (0 diskussioner)
Kommentarer om Chernobyl (9 st)
Goblim (Anmäl)   00:11 14/7
Riktigt bra, gillar att man fick en exakt förklaring vad som egentligen hände i kraftverket på ett sätt som var lätt att förstå. Bra drama och scenografi i övrigt. Kanske det bästa med serien dock är dess stora realism, och på grund av detta måste således ett minus också ges för att det talade språket är felaktigt.
#54 (Anmäl)   00:46 23/6
Mästerlig miniserie.
PeterTheW (Anmäl)   01:24 19/6
Den bästa miniserie jag sett!
Sangraal (Anmäl)   22:48 11/6
Varför skulle den inte vara på engelska när det är en brittisk-amerikansk produktion? Ska exempelvis The Gladiator vara på latin bara för att den utspelar sig under romartiden? :)
Asmorod (Anmäl)   14:01 6/6
Ett genialt mästerverk.