Chernobyl Diaries

Originaltitel: Chernobyl Diaries
Regissör:Bradley Parker
Utgivningsår:2012

Om Chernobyl Diaries:

Sex turister på resa i Ukraina bestämmer sig för att göra någonting utanför ramarna. De bokar därför en "extrem" guide som tar med dem till staden Pripyat där arbetarna på Tjernobyl bodde, men som varit övergiven sedan katastrofen 1986. Efter en kort rundtur blir de strandade när deras bil vägrar starta och när mörkret kommer upptäcker de att staden inte på något sätt är övergiven.
Se filmen på Plejmo

Regissör: Howie Askins
År: 2011
Genre: Skräck
Evidence

Jesse McCartney, Jonathan Sadowski, Nathan Phillips, Ingrid Bolsø Berdal, Dimitri Diatchenko, Devin Kelley, Olivia Taylor Dudley

Oren Peli, Carey Van Dyke, Shane Van Dyke

Thriller, Skräck

Diskussioner om Chernobyl Diaries  (0 diskussioner)
Kommentarer om Chernobyl Diaries (142 st)
Hanness (Anmäl)   11:21 8/8
Pinsamt.
KyLLo (Anmäl)   14:30 8/6
Kom igen... Hur många skräcklångfilmer om Tjernobyl har ni sett som är bättre?
Stygga-Vargen (Anmäl)   00:55 30/5
Mycket bättre än jag hade förväntat mig!
karlmats (Anmäl)   16/5 2018
Efter att precis ha kommit hem från en väldigt fascinerande tur till Tjernobyl och Pripyat kändes det naturligt att plocka fram den här gamla skräckisen och se lite alternativa fakta. Som tur är kan man konstatera att verkligheten överträffar dikten. Annars börjar det här ganska lovande ändå. Ett gäng amerikanska ungdomar, mer eller mindre störiga, pausar sin roadtrip för ett litet äventyr ut till katastrofområdet. Stämningen är go, det går raskt åt helvete och Parker är stundtals bra på att skapa spännande scener. Framför allt tycker jag man verkligen fångar känslan av att gå runt i den öde staden och det var nästan så att jag blev lite förvånad att läsa att filmen inte alls var inspelad i Ukraina, men det lär ju finnas många gamla sovjetstäder som ser liknande ut när man tömmer dem på folk. Tyvärr är det som vanligt i skräckfilmer att karaktärerna börjar bete sig ologiskt och det flippar lite för mycket, här dröjer det kanske halvvägs in och efter det tappar man lite fokus. En fin avslutning ändå men det får stanna på en hyfsat stark 2a. Om man inte har möjlighet att se den riktiga staden kan det här vara ett ganska fascinerande substitut ändå.
Zingostar (Anmäl)   12/3 2018
En film som kräver lite av sin publik. Ganska skrämmande stundtals. Tjernobyl fungerar som en bra kuliss för denna rulle. Har väl sina brister ibland men hänger man med till slutet så får man en bra filmupplevelse.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Chernobyl Diaries
Se filmen