Chicago

Originaltitel: Chicago
Regissör:Rob Marshall
Utgivningsår:2002

Om Chicago:

Baserad på musikalen "Chicago". Kabaretsångerskan Roxie Hart har hamnat i fängelse för mord på sin hemlige älskare. Tack vare sin smarte försvarsadvokat blir hon en berömdhet.
Se filmen på Viaplay

Regissör: William Wyler
År: 1968
Genre: Drama, Komedi, Romantik
Funny Girl

Richard Gere, Catherine Zeta-Jones, Renée Zellweger, John C Reilly, Colm Feore, Lucy Liu, Christine Baranski, Taye Diggs, Queen Latifah, Dominic West, Jayne Eastwood, Denise Faye, Mya

Bill Condon

Drama, Komedi, Kriminalare, Musikal

USA, Tyskland

Recension Chicago

- Dundar sätter betyg 4 och skriver:
När Roxie Hart har en hemlig älskare mördar hon honom. Roxies man avslöjade henne och hon fick åka till fängelse. Sen kommer en advokat som hon måste betala 5000 dollar för att han ska hjälpa henne men när hon inte hade det blev advokaten intresserad och erbjöd att hjälpa. Han hjälper henne att bli berömd och då händer många saker bara i fängelset. Men då möter hon sin rival, och måste komma på nya...

Recension av Chicago - Läs hela!

Med i listor: Oscars, Scenmusikaler
Diskussioner om Chicago  (0 diskussioner)
Kommentarer om Chicago (449 st)
Filmfantast86 (Anmäl)   19:44 18/10
RustyFilm (Anmäl)   11/12 2016
En snygg filmatisering av musikalen Chicago men mer än så det är det inte. Det berör inte och det känns tunt och ointressant som film. Alltså, vackert men tråkigt.
Stygga-Vargen (Anmäl)   14/11 2016
Musiken är väldigt bra, skådespelarna gör väldigt bra ifrån sig och storyn är det inget fel på och som helhet är koreografin väldigt bra. Filmen är både spännande och lite rolig.
92axha10 (Anmäl)   14/3 2016
Musikaler har jag inte någon relation till. Jag underhölls ändå av den här filmen. Sångerna är hyfsade och de bidrar med att föra historien framåt som de borde.
BrutusBeefcake (Anmäl)   23/1 2016
Helt befängt att denna kunde kamma hem en Oscar för bästa film. Zellweger är som vanligt horribel, jag klarar inte av henne. Härligt är dock att Zeta-Jones finns där och vi bjuds på ett riktigt fint dans och sångnummer (marionettscenen). (5-/15)
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Chicago