Betyg idag: 1 071 Besökare idag: 4 789

Originaltitel: Chicago
Regissör:Rob Marshall
Utgivningsår:2002

Om Chicago:

Baserad på musikalen "Chicago". Kabaretsångerskan Roxie Hart har hamnat i fängelse för mord på sin hemlige älskare. Tack vare sin smarte försvarsadvokat blir hon en berömdhet.
Se filmen på Viaplay

Regissör: Gene Kelly, Stanley Donen
År: 1952
Genre: Komedi, Romantik
Singin' in the Rain

Richard Gere, Catherine Zeta-Jones, Renée Zellweger, John C Reilly, Colm Feore, Lucy Liu, Christine Baranski, Taye Diggs, Queen Latifah, Dominic West, Jayne Eastwood, Denise Faye, Mya

Bill Condon

Drama, Komedi, Kriminalare, Musikal

USA, Tyskland

Recension Chicago

- cassiopeia sätter betyg 3 och skriver:
Det första som slår mig är att fotot är väldigt snyggt. En massa roliga bildvinklar, snygga färger och trevliga idéer. Fotot är inte bara snyggt i början, utan fortsätter att vara det genom hela filmen. Chicago baserar sig på musikalen med samma namn, och är egentligen en musikal i filmform. Här finns fortfarande massor av musik och dans, kombinerade med filmens möjligheter vad gäller klipp och...

Recension av Chicago - Läs hela!

Med i listor: Oscars, Scenmusikaler
Diskussioner om Chicago  (0 diskussioner)
Kommentarer om Chicago (452 st)
Pi-R (Anmäl)   21:52 15/1
Musikaliskt och koreografiskt är det lysande, och scenografi och skådespeleri är också finfint. Men...storyn är näst intill obefintlig, och rollfigurerna saknar varje tillstymmelse till djup. Man luras nästan att tro att en musikal utöver låttexter inte kan ha ett intressant och välskrivet manus. Tack och lov är detta ju inte sant. När allt kommer omkring är ytan dock tillräckligt snygg för att motivera en stabil trea.
Rai (Anmäl)   22/1 2018
Nja, så där. Funkar att se på..
Robkiller (Anmäl)   19/11 2017
Filmmusikal som är bättre än väntat. Handlingen håller intresset uppe och för det mesta är det rätt så underhållande.
Filmfantast86 (Anmäl)   18/10 2017
RustyFilm (Anmäl)   11/12 2016
En snygg filmatisering av musikalen Chicago men mer än så det är det inte. Det berör inte och det känns tunt och ointressant som film. Alltså, vackert men tråkigt.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Chicago