Chiefs

Originaltitel: Chiefs
Regissör:Jerry London
Utgivningsår:1983

Om Chiefs:

En vintermorgon 1924 påträffas det första liket. En ung pojke har brutalt lemlästas och lämnats naken i skogen. Tyvärr kommer mordet följas av ytterligare ett. Och ett till. Och ett till... Under en period av fyrtio år gäckar den ursinnige seriemördaren den lilla staden Delano i amerkanska södern. Tre generationer av polischefer avlöser varandra i människojakten, samtidigt som stadens mörka sidor blottläggs: otämjda passioner, politiska övergrepp, korruption och Ku Klux Klan.

Titel: Uppgörelsen
Regissör: Jack Gold
År: 1987
Genre: Drama, Thriller, Krig
Flykten från Sobibor

Danny Glover, Charlton Heston, Stephen Collins, Tess Harper, Victoria Tennant, Keith Carradine, Paula Kelly, Brad Davis, Wayne Rogers, Paul Sorvino, Billy Dee Williams, Lane Smith

Robert W Lenski

Drama, Kriminalare, Thriller, Mysterium, Mini-serie

Recension Chiefs

- cineasten89 sätter betyg 4 och skriver:
Det är en intressant och mycket spännande miniserie om olika sheriffer under fyrtio år, som undersöker en rad mord som börjar en vintermorgon 1924 då det första liket hittas. Det utspelar i den lilla staden Delano i amerikanska södern, och tre generationer av polischefer avlöser varandra. Det är rätt intressant, eftersom den tredje polischefen blir den första svarta polischefen, och har nån ankytning...

Recension av Chiefs - Läs hela!

Diskussioner om Chiefs  (0 diskussioner)
Kommentarer om Chiefs (36 st)
Pingstpastorn (Anmäl)   8/8 2017
Det här är en av de bättre miniserierna som gjorts. Lite förutsägbar är den ju men annars finns det inte mycket att klaga på.
Stygga-Vargen (Anmäl)   1/8 2016
Klassiker och mästerverk! Hade denna på VHS en gång i tiden och den gick på högvarv. En gång när jag var sjuk och tvingades stanna hemma från skolan så låg jag faktiskt och tittade på denna en hel dag! Jag köpte den på DVD för ett par år sen och den är precis lika bra idag!
Astrojacob (Anmäl)   10/4 2015
Kan bara hålla med "chow666" - troligen en av de allra bästa mini-serier jag sett. Utsökt manus, regi, klippning och stämning toppat med superb casting där "Kill Bills" halvbror Keith Carradine ÄR Foxy. Femman en ren njutning.
chow666 (Anmäl)   15/3 2014
Så jävla bra enligt mig
Semiramis (Anmäl)   3/8 2013
Väldigt bra! Kan tänka mig att boken är mycket läsvärd.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Chiefs