Child 44

Originaltitel: Child 44
Regissör:Daniel Espinosa
Utgivningsår:2015

Om Child 44:

Moskva 1953. Stalins järngrepp är hårt och obarmhärtigt och säkerhetstjänsten är brutal och urskiljningslös. I detta "perfekta" samhälle finns inga brott, men ändå lever miljoner i ständig skräck. Officeren Leo Demidov är en idealistisk krigshjälte, som är lojal mot sin arbetsgivare. Han tror att han är med och bygger ett perfekt samhälle, men han har börjat tvivla ... tvivla på ett samhälle som kommenderar sina medborgare att tro att brott inte existerar, men där man försöker mörka ett barns död.
Se filmen på Plejmo

Regissör: Yuen Woo-ping
År: 2016
Genre: Drama, Action, Äventyr, Fantasy
Crouching Tiger, Hidden Dragon: Sword of Destiny

Tom Hardy, Noomi Rapace, Joel Kinnaman, Gary Oldman, Vincent Cassel, Jason Clarke, Josef Altin, Sam Spruell, Ned Dennehy, Fares Fares, Nikolaj Lie Kaas, Paddy Considine, Charles Dance, Tara Fitzgerald, Agnieszka Grochowska, Michael Nardone

Richard Price

Drama, Thriller

USA, Storbritannien, Tjeckien, Rumänien, Ryssland
Diskussioner om Child 44  (0 diskussioner)
Kommentarer om Child 44 (41 st)
Rai (Anmäl)   19:19 26/4
Något seg men helt klart sevärd. Kul att det är en del svenska skådisar. Förstår att de måste lämna Sverige för en större karriär..
Gyllenbock (Anmäl)   18/12 2018
Hyfsat trovärdig om livet i det hemska Sovjetiska paradiset där alla var rädda för varandra. Själva storyn var sisådär liksom skådespeleriet. Nja.
Norpan0 (Anmäl)   13/6 2018
Den här filmen gav mig ingenting. Den har ingen känsla, ingen kemi. Hattig handling.
Rele (Anmäl)   23/1 2018
En väldigt bra film. En trovärdig story om livet i Sovjet och skrämmande behandling av styrande kommunister. Många duktiga skådespelare och en kunnig regissör höjer betyget till en stark fyra.
asteper (Anmäl)   2/1 2018
åherre vilken dynga....finns inte ett positivt ord att säga om denna....ok kanske välgjorda kostymer men kom igen vilken story....pinsam! för folk som funderar på att lägga tid eller stålar på denna...stay away!!
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Child 44
Se filmen