Betyg idag: 2 106 Besökare idag: 6 758

Originaltitel: Children of Dune
Regissör:Greg Yaitanes
Utgivningsår:2003

Om Children of Dune:

Sagan om Dune fortsätter här till den 3:e generationen Atreides. Paul "Muad'dib" Atreides har tagit över det mesta av det kända universum, men de rivaliserande husen är fortfarande starka.

Titel: Dune
Regissör: Jake Scott
År: 1999
Genre: Drama, Action, Äventyr
Plunkett and Macleane

Ian McNeice, Alice Krige, Steven Berkoff, Edward Atterton, Alec Newman, Julie Cox, Barbora Kodetová, Daniela Amavia, James McAvoy, Jessica Brooks, Susan Sarandon

John Harrison

Drama, Science Fiction, Fantasy, Mini-serie

Tyskland, USA
Diskussioner om Children of Dune  (0 diskussioner)
Kommentarer om Children of Dune (34 st)
RobinsTaste (Anmäl)   31/1 2013
Orkade inte se hela, men den är medioker till en viss gräns. Helt okej effekter ibland med ormarna och allt.
fisk0 (Anmäl)   3/9 2012
Rätt usla effekter och halvtaskigt skådespeleri, men det är ändå något otroligt fint med både den här och den föregående miniserien. Stämningsfullt och emellanåt snyggt.
Totenkopf (Anmäl)   14/9 2009
Som sömnpiller var den helt utmärkt, det var sista delen som det hände lite grann åtminstone. I övrigt kändes det mest som ett kammarspel.
Arensberg (Anmäl)   29/7 2009
den hade väl lite tempo ibland, och en briljant skådissom Alice Krige lyfter ju allt hon är med i. även kul med cookie biroller som Sarandon, McNiece och kultskådisen Amavia. Men annars är skådespeleriet och regin under all kritik, speciellt en ung James MsAvoy suger så hårt att mna inte vet vad man skall ta sig till! dessutom är filmen så fruktansvärt patriarkal att jag äcklas, andra avsnittet blir det lite spännande, men sista alltså med det där jävla slutet.... kvinnosyn som tillhör 1800talet liksom.... suck!
Mohawk (Anmäl)   30/7 2007
Komplicerad historia med ödesmättad och sorgsen musik. Kräver att man har "Dune" i färskt minne (och då menar jag boken, se annars Lynch version för kläderna och maskarnas skull) vilket inte jag hade. Annars bra underhållning för tre kvällar trots CGI och blandade skådespelarinsatser.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Children of Dune