Children of Men

Originaltitel: Children of Men
Regissör:Alfonso Cuarón
Utgivningsår:2006

Om Children of Men:

Året är 2027 och världen har förvandlats till en kaotisk plats där kvinnor inte längre kan bli gravida. En före detta aktivist bestämmer sig för att hjälpa en kvinnlig flykting att ta sig till en tillflyktsort vid havet. Det blir dock svårare än han först trott när det visar sig att kvinnan bär på något mycket värdefullt.
Se filmen på CDON

Regissör: Albert Hughes, Allen Hughes
År: 2010
Genre: Drama, Action, Thriller, Äventyr
The Book of Eli

Clive Owen, Clare-Hope Ashitey, Michael Caine, Julianne Moore, Chiwetel Ejiofor, Pam Ferris, Charlie Hunnam, Peter Mullan, Jacek Koman, Danny Huston, Oana Pellea, Michael Klesic, Phaldut Sharma, Tehmina Sunny, Ed Westwick

Alfonso Cuarón, Timothy J Sexton, David Arata, Mark Fergus, Hawk Ostby

Drama, Thriller, Äventyr, Science Fiction, Mysterium

Storbritannien, USA

Recension Children of Men

- Sulta sätter betyg 3 och skriver:
Om tjugo år befinner sig världen på gränsen till sammanbrott. Av okänd anledning har inga barn fötts på 18 år och människor har tappat hoppet om framtiden. Storbritannien har förvandlats till en auktoritär polisstat dit flyktingar söker sig enbart för att deporteras ut ur landet eller sändas till fångläger. Detta om man ska tro Alfonso Cuarón, regissör till hyllade Children of Men. Filmen kretsar...

Recension av Children of Men - Läs hela!

Med i listor: Postapokalyptiska filmer
Diskussioner om Children of Men  (0 diskussioner)
Kommentarer om Children of Men (890 st)
Körsbär (Anmäl)   18/8 2018
Clive Owen är ingen favorit, men denna film gillar jag skarpt. Hade inte början varit så sömnig så hade det lätt varit en femma.
ergopliroforia (Anmäl)   29/4 2018
Nästan två timmar där det inte händer något för att förmedla budskapet "det är fel att göra motstånd" alternativt "man ska vara snäll mot barn".
Jamesa (Anmäl)   21/2 2018
Ok film, men karaktärerna inte särskilt bra spelade, känns inte riktigt som de är med på riktigt. Michail Caine är bra. Inte tillräckligt med känsla och om man är ute efter spänning och det oförutsedda är detta inget jag kan rekommendera.
Rai (Anmäl)   17/1 2018
Helt ok...