Children of Men

Originaltitel: Children of Men
Regissör:Alfonso Cuarón
Utgivningsår:2006

Om Children of Men:

Året är 2027 och världen har förvandlats till en kaotisk plats där kvinnor inte längre kan bli gravida. En före detta aktivist bestämmer sig för att hjälpa en kvinnlig flykting att ta sig till en tillflyktsort vid havet. Det blir dock svårare än han först trott när det visar sig att kvinnan bär på något mycket värdefullt.
Se filmen på CDON

Regissör: Fernando Meirelles
År: 2008
Genre: Drama, Thriller, Science Fiction, Mysterium
Blindness

Clive Owen, Clare-Hope Ashitey, Michael Caine, Julianne Moore, Chiwetel Ejiofor, Pam Ferris, Charlie Hunnam, Peter Mullan, Jacek Koman, Danny Huston, Oana Pellea, Michael Klesic, Phaldut Sharma, Tehmina Sunny, Ed Westwick

Alfonso Cuarón, Timothy J Sexton, David Arata, Mark Fergus, Hawk Ostby

Drama, Thriller, Äventyr, Science Fiction, Mysterium

Storbritannien, USA

Recension Children of Men

- timj sätter betyg 5 och skriver:
Jag vet att jag har skrivit en kommentar till denna film, men jag kan inte låta bli att skriva en recension. Filmen utspelar sig i ett totalitärt Storbritannien år 2027. Mänskligheten står inför sin största och värsta utmaning, inga barn har fötts på 18 år. Av någon anledning kan inga kvinnor bli gravida. Men det finns hopp, ett litet men svagt hopp för mänskligheten. Oftast när man ser en film...

Recension av Children of Men - Läs hela!

Med i listor: Postapokalyptiska filmer
Diskussioner om Children of Men  (0 diskussioner)
Kommentarer om Children of Men (890 st)
ergopliroforia (Anmäl)   23:13 29/4
Nästan två timmar där det inte händer något för att förmedla budskapet "det är fel att göra motstånd" alternativt "man ska vara snäll mot barn".
Jamesa (Anmäl)   04:55 21/2
Ok film, men karaktärerna inte särskilt bra spelade, känns inte riktigt som de är med på riktigt. Michail Caine är bra. Inte tillräckligt med känsla och om man är ute efter spänning och det oförutsedda är detta inget jag kan rekommendera.
Rai (Anmäl)   20:49 17/1
Helt ok...
Filmfantast86 (Anmäl)   16/10 2017
ItalyErik (Anmäl)   30/4 2017
Temat är än mer aktuellt i dag.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Children of Men
Se filmen