Chill Factor

Originaltitel: Chill Factor
Regissör:Hugh Johnson
Utgivningsår:1999

Om Chill Factor:

På en Söderhavsö pågår militära försök med ett kemiskt ämne. En dag går allt fel och arton militärer dödas. Bara två personer överlever och det är Dr Richard Long (som har skapat det dödliga ämnet) och major Brynner som var chef för operationen. Majoren blir dömd till några års fängelse och efter frisläppandet vill han hämnas. Dr Long såras dödligt av den hämndlystna officern, och med sina sista andetag ber han två män föra kemikalien i säkerhet.

Titel: Broken Arrow

Drew Gitlin, Mike Cheda

Komedi, Action, Thriller, Äventyr

Recension Chill Factor

- Rollywood sätter betyg 2 och skriver:
Detta är medioker- filmen som passar när det inte är något annat på TV. Men ha inte för höga förväntningar. Den lever inte ens upp till måttet som den typiska actionfilmen med mycket explosioner även om den har ett tunt manus. Jag skulle inte se den igen då det skulle vara slöseri på tid. Det känns faktiskt nästan lite av ett misstag att jag stannade uppe sent bara för att se klart filmen. Jag hade...

Recension av Chill Factor - Läs hela!

Diskussioner om Chill Factor  (0 diskussioner)
Kommentarer om Chill Factor (39 st)
Claude Strife (Anmäl)   3/1 2016
En tvåa bara för att den var så utspårat rolig ??
Krille80 (Anmäl)   18/11 2014
Det blir inte mycket mer förutsägbar action än detta och det värsta är att det ligger farligt nära B-filmskategorin. Det enda som håller samman denna filmen är Cuba Gooding Jr och Skeet Ulrich som innehar huvudrollerna i denna film. Detta lyckas de med trots att de är helt felplacerade för roller i en film som denna.
Robkiller (Anmäl)   3/5 2013
Helt ok actionfilm där två killar råkar få tag i ett experimentellt massförstörelsevapen och måste nu bli av med det innan det hettas upp och detonerar. En del trevliga actionscener i en delvis ologisk handling. Tycker väl inte att någon av de iblandade direkt håller som huvudperson i en actionfilm, men överlag så fungerar det ändå.
Halofreak92swe (Anmäl)   21/4 2012
Riktigt skön amerikansk 90-tals action-komedi. Cuba Gooding håller själv upp allting och han gör det galant! Hade hellre sett lite mer havok och förödelse från den där hemska bomben menmen är det hollywood-slut så är det antar jag. Stark 3.
tpb (Anmäl)   25/9 2011
Jag skäms lite över att jag gillar den här. Den är så patetiskt förutsägbar och Cuba är med...men jag bara gillar den. Jag skyller på tantgenerna.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Chill Factor