Christine

Originaltitel: Christine
Regissör:John Carpenter
Utgivningsår:1983

Om Christine:

Highschooltönten Arnie förälskar sig i en ljusröd 1958 Plymouth Fury som har sett ljusare dagar. När han sätter igång med att restaurera bilen märker hans vänner och bekanta att det inte bara är bilen som förändras utan även Arnies personlighet...baserat på en Stephen King-roman.
Se filmen på iTunes

Regissör: Gaylene Preston
År: 1986
Genre: Thriller, Skräck
Mr. Wrong

Harry Dean Stanton, Alexandra Paul, Robert Prosky, Christine Belford, Keith Gordon, John Stockwell, Kelly Preston, William Ostrander

Bill Phillips

Thriller, Skräck

Recension Christine

- ray sätter betyg 4 och skriver:
Hon föddes på en bilverkstad i Detroit 1958. Hon är en röd Plymoth Fury. Det ingen visste var att under hennes huv vilade en fruktansvärd ondska. Tjugo år senare hittar tönten Arnie sitt livs kärlek. En risig gammal Plymoth Fury. Det han inte vet är att flera personer dött inuti dess ondskefulla kaross. Han börjar ivrigt restaurera upp sin drömbil, och snart kan ingen stå emellan dem. Detta...

Recension av Christine - Läs hela!

Med i listor: Stephen King
Diskussioner om Christine  (0 diskussioner)
Kommentarer om Christine (165 st)
Raimo_1985 (Anmäl)   16:30 11/9
Cool bil, men inte så rolig film.
Sarakin76 (Anmäl)   21/5 2017
En av mine King favoritter.
ItalyErik (Anmäl)   14/2 2017
På pappret en löjlig historia. Men Carpenter lyckas göra en häftig film av Kings berättelse. Faktiskt rätt läskig emellanåt. Stämningen, musiken och fotot är mycket bra. Skådespelarna sköter sig också.
Ful_fisk (Anmäl)   31/10 2016
Elegant tonårs-rysare i resultat av den lyckade kombon Stephen King och John Carpenter. Inte någon av respektive mästares främsta verk, men gillar man tonårsfilmer från denna tid bör denna absolut ses. Charmig, mysig och bra. Tummen upp!
Stygga-Vargen (Anmäl)   16/10 2016
I skrivande stund har jag inte läst boken men jag tycker det här är en väldigt bra, spännande och välgjord film med bra skådespelare och bra musik.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Christine