Christy, Choices of the Heart, Part I: A Change of Seasons

Originaltitel: Christy, Choices of the Heart, Part I: A Change of Seasons
Regissör:George Kaczender
Utgivningsår:2001

Om Christy, Choices of the Heart, Part I: A Change of Seasons:

En miniserie som utspelas sig runt 1913. Berättelsen är centrerad runt den tuffa lärarinnan Christy Huddleston som försöker att utbilda den lilla bergsbygden Cutter Gap i North Carolina. Cutter Gap drabbas av en tyfusepedemi och Christys tro rubbas när en vän till henne insjuknar. Efter en roman av Catherine Marshall. Finns även en uppföljare vid namn "Christy, Choices of the Heart, Part II: A New Beginning"

Lauren Lee Smith, Stewart Finlay-McLennan, James Waterston, Andy Stahl, Dale Dickey, Bruce McKinnon, Ingrid Torrance, Jacob Witkin, Mike Hickman, Sheila Moore, Olivia Kelly, Justin Chatwin, Diane Ladd

Philip Gerson

Drama

Diskussioner om Christy, Choices of the Heart, Part I: A Change of Seasons  (0 diskussioner)
Kommentarer om Christy, Choices of the Heart, Part I: A Change of Seasons (0 st)
Skriv den första kommentaren till denna film.