Chronopolis

Originaltitel: Chronopolis
Regissör:Piotr Kamler
Utgivningsår:1983

Om Chronopolis:

Animerad novellfilm om en eviga stad och dess invånare, som kan kontrollera materia på ett spektakulärt sätt.

Michael Lonsdale (Röst)

Piotr Kamler

Kortfilm, Animerad, Familjefilm, Science Fiction, Fantasy

Polen, Frankrike
Diskussioner om Chronopolis  (0 diskussioner)
Kommentarer om Chronopolis (10 st)
Xtro (Anmäl)   16/7 2015
Nykter är det här en trea. Sedan finns det sätt att göra det till en femma. Och då menar jag inte vodka. Samma metod rekommenderas till La Planète Sauvage. Fast den är en stark fyra, redan i nyktert tillstånd.
idd (Anmäl)   21/2 2011
mycket tjusigt! lite som om svankmajer skulle ha sett en massa terry gilliamfilmer å försökt sej på nåt liknande..
Kriffot (Anmäl)   20/2 2011
Snyggare än det jag har sett av Švankmajer, och mer urflippat! Fantastiska miljöer och meningslösa maskinerier. Så här ska det göras, snudd på femma!
Joyful sounds (Anmäl)   6/5 2010
Många snygga delar och grym musik/ljud, men det blir allt bra tråkigt i längden det här... Jag hade velat se den här "eviga staden" i en film med en mer konkret story. Det hade kunnat bli hur bra som helst.
Nukkumassa (Anmäl)   21/9 2009
svar till monsterpop : Nej