Chungking Express

Originaltitel: Chung Hing sam lam
Regissör:Wong Kar-wai
Utgivningsår:1994

Om Chungking Express:

Drama om två polisers kärleksliv (eller brist på det) i Hong Kong. Polis 223 har brutit med sin flickvän och letar ananasburkar med ett särskilt utgångsdatum. Polis 663, som också förlorat sin flickvän, pratar med sina möbler.

Titel: Järn 3:an
Regissör: Hiroyuki Tanaka
År: 1997
Genre: Drama, Komedi, Action, Kriminalare
Postman Blues

Tony Leung Chiu-wai, Brigitte Lin, Takeshi Kaneshiro, Valerie Chow, Chen Jinquan, Faye Wong

Wong Kar-wai

Drama, Komedi, Romantik

Chong qing sen lin

Hongkong
Med i listor: Norrköping Filmfestival Flimmer 1999, Triangelfilmretrospektiv på Kino i Lund 2007
Diskussioner om Chungking Express  (0 diskussioner)
Kommentarer om Chungking Express (173 st)
Filmfantast86 (Anmäl)   25/10 2017
Zebulonm (Anmäl)   24/3 2017
En bra och fin film. Bra skådespel o musiken höjer verkligen känslan i filmen.
Ful_fisk (Anmäl)   18/3 2017
Väldigt trevlig Wong Kar-wai, men förvirringen när story-skiftet sker tog bort en hel del av upplevelsen för mig, och det tog lång tid innan jag förstod att det faktiskt var en ny berättelse jag tittade på; först trodde jag exempelvis att den nya kvinnliga huvudrollen var samma som innan, fast utan brillorna och peruken. Dessutom var den andra historien inte lika bra. Men när eftertexterna rullade upp gick det ändå en ytterst positiv känsla genom kroppen min betygstrea är mycket stark, och ett högre betyg kan mycket väl uppnås vid framtida tittar.
Roswall (Anmäl)   19/5 2015
Jobbar sig in i mig. Stark 3:a.
BrutusBeefcake (Anmäl)   7/1 2015
Väldigt mysig film och Tony Leung är ju alltid fenomenal, härlig stil på fotot för att vara en "kärleksfilm" och ensamheten Wong beskriver kan alla som blivit lämnade känna igen sig i, men jag förväntade mig något mer än vad jag fick däremot vilket gjorde mig en gnutta besviken fast jag hade ett mysleende på läpparna när texten började rulla. Väldigt stabil mittentrea hur som haver. (8+/15)
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Chungking Express