Betyg idag: 1 331 Besökare idag: 4 259

Originaltitel: The Cider House Rules
Regissör:Lasse Hallström
Utgivningsår:1999

Om Ciderhusreglerna:

Wilbur Larch är en känslomässigt hämmad läkare som driver ett barnhem i New England. Han blir en fadersgestalt för Homer Wells som han lär allt om läkarkonsten men ingenting om rätt och fel. Homer längtar efter det enda som Wilbur Larch inte kan ge honom - regler att leva efter.
Se filmen på Plejmo

Regissör: Tom Hooper
År: 2015
Genre: Drama, Romantik
The Danish Girl

Tobey Maguire, Michael Caine, Charlize Theron, Paul Rudd, Jane Alexander, Kathy Baker, Paz de la Huerta, Delroy Lindo, Erykah Badu, K Todd Freeman, Kate Nelligan, J K Simmons, Kieran Culkin, Erik Per Sullivan, Skye McCole Bartusiak, Spencer Diamond

John Irving

Drama

Recension Ciderhusreglerna

- paycheck sätter betyg 4 och skriver:
Wilbur Large är en läkare som driver ett barnhem i St Cloud's, Maine. Han blir som en far för Homer Wells som är född där. Wilbur har lärt Homer allt om läkarkonsten. Homer har aldrig varit untanför Maine och vill ut i landet och göra någon nytta, inte bara vara på barnhemmet. Han träffar ett ungt par som är på besök där och blir äppelplockare på ett cidermusteri. Det blir en ny värld för Homer. ...

Recension av Ciderhusreglerna - Läs hela!

Diskussioner om Ciderhusreglerna  (0 diskussioner)
Kommentarer om Ciderhusreglerna (486 st)
Rai (Anmäl)   18/12 2017
Lite, seg, och kanske en aningen överskattad, men trots det riktigt bra film...
Filmfantast86 (Anmäl)   14/10 2017
booring
RustyFilm (Anmäl)   13/12 2016
Ett John Irwing drama regisserat av vår store Lasse Hellström. Det måste väl bli bra och det blir det. Här behandlas incest, aborter, övergivna barn, rasism och kärlek. Och det görs på ett fint, varmt och välputsat sätt (på Lasse H sätt k. m. v. s.). Mycket snyggt. Bra, vackert och mycket gripande.
Sarakin76 (Anmäl)   21/9 2016
En riktig bra film selv om det ikke er noe man ikke sett tidligere.
Stygga-Vargen (Anmäl)   20/7 2016
Allmänt tråkig och intetsägande film. Skådespelarna gör bra ifrån sig men det är väl också allt.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Ciderhusreglerna