Ciderhusreglerna

Originaltitel: The Cider House Rules
Regissör:Lasse Hallström
Utgivningsår:1999

Om Ciderhusreglerna:

Wilbur Larch är en känslomässigt hämmad läkare som driver ett barnhem i New England. Han blir en fadersgestalt för Homer Wells som han lär allt om läkarkonsten men ingenting om rätt och fel. Homer längtar efter det enda som Wilbur Larch inte kan ge honom - regler att leva efter.
Se filmen på Plejmo

Regissör: Ron Howard
År: 2001
Genre: Drama, Romantik
A Beautiful Mind

Tobey Maguire, Michael Caine, Charlize Theron, Paul Rudd, Jane Alexander, Kathy Baker, Paz de la Huerta, Delroy Lindo, Erykah Badu, K Todd Freeman, Kate Nelligan, J K Simmons, Kieran Culkin, Erik Per Sullivan, Skye McCole Bartusiak, Spencer Diamond

John Irving

Drama

Recension Ciderhusreglerna

- othis sätter betyg 4 och skriver:
I en tid där alla ropar högt kan en viskning vara det bästa sättet att få sin röst hörd. Lasse Hallströms Ciderhusreglerna är kanske inte viskningstyst, men skall man välja ett ord som karakteriserar filmen ligger ”lågmäld” nära till. Själva berättelsen utvecklas i ett lugnt tempo, tagningarna är långa och ljussättningen i Oliver Stapletons foto är återhållsamt. Landskapet i delstaten Maine i norra...

Recension av Ciderhusreglerna - Läs hela!

Diskussioner om Ciderhusreglerna  (0 diskussioner)
Kommentarer om Ciderhusreglerna (486 st)
Rai (Anmäl)   18/12 2017
Lite, seg, och kanske en aningen överskattad, men trots det riktigt bra film...
Filmfantast86 (Anmäl)   14/10 2017
booring
RustyFilm (Anmäl)   13/12 2016
Ett John Irwing drama regisserat av vår store Lasse Hellström. Det måste väl bli bra och det blir det. Här behandlas incest, aborter, övergivna barn, rasism och kärlek. Och det görs på ett fint, varmt och välputsat sätt (på Lasse H sätt k. m. v. s.). Mycket snyggt. Bra, vackert och mycket gripande.
Sarakin76 (Anmäl)   21/9 2016
En riktig bra film selv om det ikke er noe man ikke sett tidligere.
Stygga-Vargen (Anmäl)   20/7 2016
Allmänt tråkig och intetsägande film. Skådespelarna gör bra ifrån sig men det är väl också allt.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Ciderhusreglerna