Berättelsen om Askungen

Regissör:Kenneth Branagh
Utgivningsår:2015

Om Berättelsen om Askungen:

Ella lever ett stilla liv med sin mor och far. Allting förändras dock efter mammans tragiska död då hennes pappa gifter om sig med Lady Tremaine, vars två döttrar också flyttar in. När även Ellas far dör visar styvmodern sitt rätta jag då hon sätter sina egna döttrar före allt annat. Ella får bara göra sysslor och kan närmast liknas vid ett hembiträde. I all hennes misär tänds dock ett hopp när hon möter en charmig främling i skogen och en stor bal ämnad för alla ogifta flickor annonseras ut.

Titel: För evigt
Regissör: Charles S Dubin
År: 1965
Genre: Familjefilm, Romantik, Fantasy
Askungen

Lily James, Cate Blanchett, Sophie McShera, Holliday Grainger, Richard Madden, Derek Jacobi, Nonso Anozie, Stellan Skarsgård, Helena Bonham Carter, Ben Chaplin, Hayley Atwell, Eloise Webb, Rob Brydon, Jana Perez, Alex Macqueen, Tom Edden, Gareth Mason

Chris Weitz

Drama, Familjefilm, Romantik, Fantasy

USA, Storbritannien

Recension Berättelsen om Askungen

- JonatanW sätter betyg 3 och skriver:
En ond styvmoder, en sko gjord av glass och en stilig prins. Få berättelser är så ikoniska som den om Askungen. Det är en saga som inspirerat böcker, musik och så klart filmer. Med så många olika versioner under bältet är frågan: Går det verkligen att göra någonting nytt på temat? Disney verkar ha gjort det till en trend av att tackla berättelser som de redan har tacklat. Tim Burtons Alice i Underlandet...

Recension av Berättelsen om Askungen - Läs hela!

Diskussioner om Berättelsen om Askungen  (0 diskussioner)
Kommentarer om Berättelsen om Askungen (61 st)
Rai (Anmäl)   12:44 17/2
Haha, när kommer nästa film om Askungen? URK!!!
yrkeschaufföre (Anmäl)   01:25 20/1
Jaha, jag kände igen den för att jag sett den, tänkte att det var själva historien som var bekant. Jag borde kanske sänka betyget när den inte sätter större spår men jag gillar verkligen Lilly James så trean står kvar.
yrkeschaufföre (Anmäl)   11/3 2018
Åååhh va' söt Cinderella är men det är ju exakt historien som man redan kan så en trea räcker gott. Jag gillade åxå HBC som Fairy Godmother.
Filmfantast86 (Anmäl)   30/10 2017
Portugallien (Anmäl)   14/8 2017