Betyg idag: 1 890 Besökare idag: 5 743

Originaltitel: Cinderella Man
Regissör:Ron Howard
Utgivningsår:2005

Om Cinderella Man:

Handlar om boxningshjälten James J. Braddocks liv i depressionens USA. Man får följa Braddock från glansdagarna på 20-talet, genom hans hårda fall i samband med finanskraschen och sedan hans återkomst på 1930-talet.
Se filmen på Viaplay

Originaltitel: Strength and Honour
Regissör: Mark Mahon
År: 2007
Strength and Honour

Russell Crowe, Renée Zellweger, Paul Giamatti, Craig Bierko, Paddy Considine, Bruce McGill, David Huband, Connor Price, Ariel Waller, Patrick Louis, Rosemarie DeWitt, Linda Kash

Cliff Hollingsworth, Akiva Goldsman

Drama, Romantik, Biografi

Med i listor: Biografi Top 50, Boxning, Filmtipsets Topp 250, Romantik Top 50
Diskussioner om Cinderella Man  (0 diskussioner)
Kommentarer om Cinderella Man (383 st)
Filmfantast86 (Anmäl)   19:13 18/10
karlmats (Anmäl)   18:17 16/9
En boxningsfilm som handlar om mer än boxning. Kanske inte så jättemycket mer men det är ett fint människoporträtt om en man som bara vill det bästa för sin familj. Depressionen verkar ju vara ett helvete att hanka sig igenom, vi får väl se den själva så fort bolåneräntorna går upp till 3% och då är det bara att tänka på när Russell Crowe slår sig fram i världen så blir det snart bra igen. Renée Zellwegers karriär är också ett spännande mysterium, hon har tagit så långt och klamrat sig fast i Hollywood trots ett ganska alldagligt utseende, det är kul men i den branschen blir hon ju lite av ett unikum. Fightingscenerna här är riktigt bra och intensiva, det når inte upp till Rockyklass men en 3a ska den väl iaf vara värd.
RustyFilm (Anmäl)   7/12 2016
Ett boxningsdrama som grundar sig på en verklig historia från depressionsåren i USA ( 30-talet). Det handlar om boxaren J.J. Braddocs karriär. En typisk boxnings film, scenariot känns igen. Men det är bra och välgjort och handlingen rymmer mer än bara boxning. Miljöbeskrivningarna känns äkta.
Fiskjävel (Anmäl)   31/10 2016
En mycket bra framställning av Braddocks liv. Skådespelarinsatser av högsta klass och en story som, i sin helhet, inte blir för översentimental trots temat och de faktum att den är gjord i USA. 4.
annihilat0r (Anmäl)   8/9 2016
"Cinderella Man" är en fin biografi om en kämpande boxare, vars resa vi får följa från 1920-talet och framåt. Dock inte det guldkorn som jag kanske hade förväntat mig.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Cinderella Man