Circus

Originaltitel: Circus
Regissör:Rob Walker
Utgivningsår:2000

Om Circus:

Bedragaren Leo och hans glamorösa fru Lily är det coolaste paret i stan. De har tröttnat på det lilla livet i Brighton och smider planer på en osannolikt fräck kupp. Men Leo får fullt upp med att hålla i alla trådar i sitt allt trassligare nät av lögner och intriger. Till slut vet ingen vem som lurar vem…

Titel: Romance and Rejection
Originaltitel: So This Is Romance?
Regissör: Kevin W Smith
Regissör: Vincenzo Natali
År: 2002
Genre: Action, Thriller, Science Fiction, Fantasy
Brainstorm

Peter Stormare, John Hannah, Famke Janssen, Eddie Izzard, Fred Ward, Amanda Donohoe, Tommy 'Tiny' Lister, Brian Conley

David Logan

Drama, Kriminalare, Thriller

Storbritannien, USA
Diskussioner om Circus  (0 diskussioner)
Kommentarer om Circus (19 st)
Krille80 (Anmäl)   18/11 2014
En engelsk film i samma stil som LOOK STOCK... och SNATCH. Därtill några droppar från TRUE ROMANCE och en del av WILD THINGS handlingsförlopp så har du plötsligt fått en film vid namnet CIRCUS. Det låter väl inte så dumt men här blir det lite för mycket av det goda att det goda tappar lite av just sin goda smak. 3+
Waldo Trumbull (Anmäl)   18/2 2014
Riktigt underhållande. Högt tempo från första början, och en ny twist i storyn mest hela tiden. Filmen försöker vara lite smartare än den är, då den fortfarande är ganska förutsägbar, med de lyckas hålla den intressant hela vägen igenom.
Grillo (Anmäl)   29/11 2012
Rätt kul men trots alla twister ändå hyfsat förutsägbar. Några höjdpunkter var Tiny Lister körandes en hundkoja och det faktum att Peter Stormare verkar kunna spela precis vilken figur som helst.
Salvation_Mind (Anmäl)   15/2 2010
För mycket och ett för stort försök till smarthet för sitt eget bästa, men en bra film dock.
Cftbl (Anmäl)   7/6 2009
Hmm. Eddie. Kanske blir att man ser den iaf ikväll.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Circus