City 40

Originaltitel: City 40
Regissör:Samira Goetschel
Utgivningsår:2016

Om City 40:

Den här dokumentären tar oss med in i en avskärmad och hemlig rysk stad vars invånare inte får lämna platsen.

Samira Goetschel

Dokumentär

Ryssland, USA
Diskussioner om City 40  (0 diskussioner)
Kommentarer om City 40 (4 st)
Bouncer (Anmäl)   15/8 2017
Ett intressant ämne som för den icke-ryska publiken är ganska okänt! Tyvärr är den på tok för ytlig och kort.
Thavox (Anmäl)   3/12 2016
En tänkvärd film på flera plan. Till exempel "Vad är man villig att offra för bekvämlighet?" Och kalla krigets konflikter (USA har liknande städer). Men framförallt är det en film om miljöförstöring. Efter filmen har man bara en fråga kvar "Varför förstör vi vår miljö så enormt att vi tar död på oss själva men ändå inte slutar?"
Rehn108 (Anmäl)   23/11 2016
Fascinerande ämne. Jag kastade mig över den. Men insåg snart att det inte håller för en fullängdsdokumentär. Tror att wikipediaartikeln fängslar långt mer än dokumentären.
Kayuzuzu (Anmäl)   22/11 2016
Sånt här fascinerar mig!