City Heat

Originaltitel: City Heat
Regissör:Richard Benjamin
Utgivningsår:1984

Om City Heat:

Action-komedi i 30-talsmiljö med Burtan som privatdeckare och Clintan som cool polis.

Titel: Ursäkta, var är arvet?
Originaltitel: Splitting Heirs
Regissör: Robert Young (III)
År: 1993
Regissör: Bertrand Tavernier, Riccardo Freda
År: 1994
Genre: Komedi, Äventyr
D'Artagnans dotter

Burt Reynolds, Clint Eastwood, Jane Alexander, Madeline Kahn, Rip Torn, Irene Cara, Robert Davi, Richard Roundtree, Tony Lo Bianco, William Sanderson, Nicholas Worth

Joseph Stinson, Blake Edwards

Komedi, Action

Diskussioner om City Heat  (0 diskussioner)
Kommentarer om City Heat (36 st)
Raimo_1985 (Anmäl)   14/7 2018
Inte rolig och inte cool. Några scener i slutet, alltså slapstickscener, är roliga. Annars snudd på slöseri med tid.
RobinsTaste (Anmäl)   9/7 2016
Skämten är rätt okej, men 30-tals stämningen och en ovanligt bra skriven story gör detta till en god nattfilm.
Fläskkäft (Anmäl)   9/5 2015
Misslyckad gangsterkomedi där sista akten är mer eller mindre pinsam. Det finns flertalet scener som är mycket amatörmässigt utförda såsom de båda långa shoot-outsen som aldrig verkar ta slut. Andra scener är dåligt regisserade och saknar både finess och balans. Humorn är ofta dålig och inget man skrattar åt och att filmen utspelar sig enbart på nattetid med mycket regn gör väl ingen glad. Clintan verkar allmänt oengagerad och verkar bara vilja få jobbet gjort, Burt däremot är pigg och glad och håller åtminstone stundtals igång tittaren från att somna. Borde ha varit bättre!!!
Ima_Tree (Anmäl)   18/6 2014
Eastwood försöker göra nån sorts klassisk noir-deckare och det slutar mest med för mycket slagsmålsbuskis, som carnevil sa. Känns som att dom lite för självsäkert tycker sig veta hur klyschorna ska dras här, men det blir mer som att Eastwood överför sina sämre cowboy/fighting-manéer till en annan genre. Oengagerande.
carnevil (Anmäl)   13/3 2013
När noir möter Åsa-Nisse.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till City Heat