Wrath of the Titans

Originaltitel: Wrath of the Titans
Regissör:Jonathan Liebesman
Utgivningsår:2012

Om Wrath of the Titans:

Försvagade av människans brist på tilltro får gudarna allt svårare att stå emot titanerna. När titanerna ledare Kronos allierar sig med Hades finns inte längre något hopp om fred och det faller på Perseus att leda gudarna i ett sista slag där allt står på spel.

Titel: Clash of the Titans
Regissör: Rob Cohen
År: 2008
Genre: Action, Thriller, Äventyr, Fantasy
Mumien: Drakkejsarens grav

Ralph Fiennes, Liam Neeson, Sam Worthington, Sinéad Cusack, Bill Nighy, Rosamund Pike, Danny Huston, Toby Kebbell, Edgar Ramírez, Martin Bayfield, Lily James, Freddy Drabble, Alejandro Naranjo, John Bell, Kathryn Carpenter, Spencer Wilding, Jorge Guimerá

David Leslie Johnson-McGoldrick, Dan Mazeau

Action, Äventyr, Fantasy

Clash of the Titans 2

Recension Wrath of the Titans

- RebeckaNilsson sätter betyg 4 och skriver:
När jag kom in i biosalongen var den fylld av gurglande grabbgäng som verkade ha någon tyst tävling mellan varandra att höras och synas mest. Det som tystade dem var den första 3D-scenen i filmen. Jag, precis som de, blev väldigt överraskad av hur kvalitativ filmen verkligen var! Den här filmen är det första 3D-filmen jag verkligen kan lovorda när det kommer till effekter. Från den första till den...

Recension av Wrath of the Titans - Läs hela!

Diskussioner om Wrath of the Titans  (0 diskussioner)
Kommentarer om Wrath of the Titans (107 st)
Filmfantast86 (Anmäl)   25/10 2017
Rele (Anmäl)   15/9 2016
En film med flera duktiga skådespelare, men jag ger ändå en tvåa.
Ima_Tree (Anmäl)   3/1 2016
Märkligt sånt här. Jag kan fullt köpa att se Ian McKellen och co springa runt i säckväv och slokhatt i Sagan Om Ringen, men här känns det lika intressant som backhoppning. Jag gillar inte backhoppning. Sen att det är en ganska jobbig film med fåniga skådisinsatser är en annan sak.
Krille80 (Anmäl)   18/1 2015
Uppföljaren till "Clash of the Titans" levererar en bättre story än sin föregångare. Nu säger detta dock inte mycket då själva handlingen har en underordnad betydelse till kärnan i filmerna dvs. dess effekter. Mer imponerande är det då att konstatera att just effekterna är ännu bättre denna gång. Mitt intresse för den grekiska mytologin och filmens effekter gör att jag ger ett godkänt betyg till denna film. 3-
WillyV (Anmäl)   5/8 2014
Helt okej, stark tvåa, men den första var snäppet charmigare och mer underhållande. I övrigt likvärdigt.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Wrath of the Titans