Class of 1984

Originaltitel: Class of 1984
Regissör:Mark L Lester
Utgivningsår:1982

Om Class of 1984:

En amerikansk skola med ovanligt mycket våldsproblem för dåtiden. En ny lärare utmanar skolans häftigaste gäng...

Titel: Class of 1999
Regissör: Larry Gross
År: 1986
Genre: Drama, Action
3:15 - The Moment of Truth

Michael J Fox, Perry King, Timothy Van Patten, Merrie Lynn Ross, Roddy McDowall, Stefan Arngrim, Keith Knight, Lisa Langlois, Neil Clifford, Al Waxman, Erin Noble

Mark L Lester, Tom Holland (I), John CW Saxton

Drama, Kriminalare, Thriller

Guerilla High

Kanada
Diskussioner om Class of 1984  (0 diskussioner)
Kommentarer om Class of 1984 (54 st)
KyLLo (Anmäl)   12/6 2018
Jag brukar välja att inte läsa på om filmer jag ska se, så jag var inte beredd på att den här skulle vara så våldsam och allvarlig. Till en början ett intressant drama om en problemskola, där det finns några tänkbara vägar till utveckling. Jag gillar den töntiga 80-talskänslan och skolmiljön. Men det går verkligen över alla gränser och liknar mer en typisk skräckfilm. Våldet i sig har jag inget problem med, men här känns det omotiverat och gör att den tappar i både trovärdighet och sympati. En film som kan reta upp, och det är kanske syftet också.
Solidus (Anmäl)   16/10 2017
Mark L Lester vet hur en härlig B-film ska se ut. Nog för att amerikansk skola kan vara tuff, men det här känns mer som en parodi, än som ett seriöst drama. Martineden har introducerat skådespelaren Roddy McDowall för mig och han är, tillsammans med Perry King, filmens behållning. Mobbarna känns hämtade från en serietidning, men dem står för underhållningen. Kort och gott så gillar jag "Class of 1984". Överdriven och våldsam film, men samtidigt försöker man baka in samhällskritik, vars ton inte riktigt passar in i slutresultatet.
john81alex (Anmäl)   2/4 2016
Första hälften är bra och engagerande, men mot slutet vänder filmen och flippar ut totalt. Synd!
haajen (Anmäl)   19/2 2016
Väldigt lökig film men den är rätt underhållande i all sin konservatism. Bra skräp!
GrandMaster_E (Anmäl)   15/2 2016
Total skräpmat med en och annan poäng som under sista 20 minuterna totalt havererar i skrattretande men ack så underhållande final. Finns många vägar man kunde gå med detta för att göra det mer seriöst men då hade det inte varit lika roligt. Nu får man se på den med glimten i ögat. Timothy Van Pattens och de övriga 17 (hahaha) åringarnas överspel är en extra fet sås på kebaben.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Class of 1984