Class of 1999

Originaltitel: Class of 1999
Regissör:Mark L Lester
Utgivningsår:1990

Om Class of 1999:

1998 är skolgården förvandlad till ett slagfält. 1999 hittar man en lösning på problemet. Lärarna är hälften människor, hälften maskiner och vet hur man dödar de som inte gör läxan.

Titel: Class of 1984
Regissör: James Cameron
År: 1984
Genre: Action, Thriller, Science Fiction
Terminator

Malcolm McDowell, Pam Grier, Stacy Keach, John P Ryan, Traci Lind, Patrick Kilpatrick, Bradley Gregg

Mark L Lester, Bradley Gregg, C Courtney Joyner, John Skipp

Action, Skräck, Science Fiction

Class of 99

Recension Class of 1999

- kanemura sätter betyg 3 och skriver:
Malcolm McDowell är rektor på en ruskig skola i Seattle där folk i kvarteret bär vapen öppet och gängkrig utbryter på öppen gata med jämna mellanrum. Han får nog och går med i ett experiment där en forskare (Stacey Keach) lånar ut tre "android-lärare" som skall hålla ordning i skolan. Lärarna spelas av John P. Ryan (fängelsechefen i Runaway Train samt den hemske Nathan White i Death Wish 4), Pam Grier...

Recension av Class of 1999 - Läs hela!

Diskussioner om Class of 1999  (0 diskussioner)
Kommentarer om Class of 1999 (45 st)
Solidus (Anmäl)   15:07 23/6
Mark L Lester är filmvärldens okrönte konung inom B-film. Allt som han rör vid blir explosiv underhållning och CLASS OF 1999 är inte något undantag. Filmen är mer som en remake än som en uppföljare, då den har ingenting med första filmen att göra, utan det är en ny problemskola med nya karaktärer som vi får möta. Skillnaden är att nu är det i "framtiden" och lärarna är robotar som självklart spårar ur. Underhållande och sevärd, men en aning sämre än CLASS OF 1984.
amam (Anmäl)   24/7 2018
Retronostalgin är väl egentligen den största styrkan i filmen. Annars innehåller den också mycket som skriker kultfilm, som onda robotlärare, 80-talsgäng i töntiga kostymer, bajsnödiga repliker och ett ganska puckat manus. Stark tvåa.
Megalon (Anmäl)   6/7 2017
Riktigt underhållande!
kanemura (Anmäl)   12/3 2016
Mycket underhållande och allt med lärarna var jättefräckt. Ganska rå också. Stark trea!
Xtro (Anmäl)   26/6 2015
Förvånansvärt läcker och underhållande. Toppskiktet bland terminator-ripoffs.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Class of 1999