Betyg idag: 1 140 Besökare idag: 4 641

Originaltitel: Clerks II
Regissör:Kevin Smith
Utgivningsår:2006

Om Clerks II:

En olycka i Dante och Randalls butiker tvingar dem att vidga sina vyer, men det slutar med att de börjar jobba på Mooby's.

Titel: Clerks
Originaltitel: Kisses and Caroms
Regissör: Vincent Rocca
År: 2006
Kisses and Caroms

Brian O'Halloran, Jeff Anderson, Rosario Dawson, Jason Mewes, Kevin Smith, Trevor Fehrman, Jennifer Schwalbach Smith, Jason Lee, Wanda Sykes, Earthquake, Zak Knutson, Kevin Weisman, Ethan Suplee, Jake Richardson

Kevin Smith

Komedi

Clerks 2

Med i listor: Stockholm XVII American Independents
Diskussioner om Clerks II  (0 diskussioner)
Kommentarer om Clerks II (305 st)
Filmfantast86 (Anmäl)   23/10 2017
myslas (Anmäl)   30/12 2014
Första filmen är smart, innehåller intressanta dialoger och fantastiska one-liners vilket resulterar i en av de roligaste filmer som gjorts. Här blir det däremot lite för mycket av allt, framförallt av pubertal humor. Det finns moment som är riktigt roliga men det överskuggas allt för ofta av fånigheter. Man förväntar sig nästan att Seth Rogen ska dyka upp.
Krille80 (Anmäl)   26/11 2014
Jag var väldigt tveksam till en uppföljare till den fenomenala "Clerks" men efter bara några minuter insåg jag hur mycket jag hade saknat dessa karaktärer. Här får man en stor dos av väldigt grov men sanslöst kul och fyndig dialog och oförglömliga diskussioner om allt möjligt. Lite ojämn men här finns en hel del otroligt underhållande scener.
KyLLo (Anmäl)   25/7 2014
Den första filmen gav jag toppbetyg, och visst hade jag vissa förhoppningar om att den här bara skulle fortsätta i samma spår och plocka hem en fyra eller femma. Men nej, här har den mysiga tobaksbutiksmiljön, de sköna dialogerna och de udda kunderna ersatts med en sunkig hamburgerrestaurang, barnsliga äckelskämt och den omogna killen har fått på tok för mycket utrymme. Sedan att bygga filmen på en totalt ointressant kärleksrelation och dra ut på de klyschigaste och tråkigaste scenerna får den till och med att kännas långtråkig emellanåt. Nej, charmen och det mesta av humorn är som bortflugen. Tycker man inte att klyschigt relationssnack, tidelag och avföring är coolt, roligt och intressant så är den här filmen ganska dödsdömd. I filmens sämsta stunder är manuset sämre än American Pie 7, men under ett par korta sekunder når den faktiskt upp i samma nivå som Clerks. Några biroller är småroliga och stjäl intresse från huvudpersonerna. Trots alla brister så lyckas Smith få mig att titta klart. Och jag är tacksam för det, för slutet gav mig vissa förhoppningar om en bättre uppföljare.
Immortale (Anmäl)   27/2 2014
Jag älskar Jay.