Clerks

Originaltitel: Clerks
Regissör:Kevin Smith
Utgivningsår:1994

Om Clerks:

En snabbt kultförklarad och rosad debutfilm av 24-årige Smith, som bland annat finansierade projektet genom att sälja sin samling med serietidningar! Möt jourbutiksbiträdet Dante och hans vapenbroder Randall i videobutiken intill - två mycket roande figurer bakom disken!
Se filmen på Plejmo

Regissör: Jim Jarmusch
År: 1984
Genre: Drama, Komedi
Stranger Than Paradise

Jeff Anderson, Marilyn Ghigliotti, Jason Mewes, Kevin Smith, Brian O'Halloran, Lisa Spoonhauer, Scott Mosier, Scott Schiaffo, Walter Flanagan

Kevin Smith

Komedi

Recension Clerks

- c3p0 sätter betyg 5 och skriver:
Detta är är regissören Kevin Smiths första film. Den utspelar sig under en dag i ett snabbköp där filmens huvudrollsinnehavare Dante Hicks arbetar, om än denna dag högst ofrivilligt. Snabbköpet är för övrigt detsamma som regissören själv jobbade i vid tiden för inspelningen. I videobutiken brevid håller hans nihilistika vän Randal Graves ställningen, självklart är det ett jobb han tar på största allvar...

Recension av Clerks - Läs hela!

Med i listor: Filmtipsets Topp 250
Diskussioner om Clerks  (0 diskussioner)
Kommentarer om Clerks (349 st)
Filmfantast86 (Anmäl)   18/10 2017
Adoniram (Anmäl)   8/10 2016
En film för alla 22-åringar och alltså borde jag av många anledningar ha sett den för länge sen.
arruba (Anmäl)   6/9 2016
Detta var bara sjukt bra och klockrent, har man jobbat i butik kommer man att känna igen extremt mycket. Se Clerks.
Rehn108 (Anmäl)   30/5 2016
Rolig, högkvalitativ, dialogdriven lågbudgetproduktion. Min första bekantskap med regissören, mycket nöjd.
BrutusBeefcake (Anmäl)   17/2 2016
Otroligt ojämn, har några riktigt höga toppar men också ett par djupa dalar. Verkligen allt är ojämnt från manus till skådespel. Men jag hade ändå en ganska trevligt tid och den har definitivt sina poänger. (7+/15)
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Clerks