Clerks

Originaltitel: Clerks
Regissör:Kevin Smith
Utgivningsår:1994

Om Clerks:

En snabbt kultförklarad och rosad debutfilm av 24-årige Smith, som bland annat finansierade projektet genom att sälja sin samling med serietidningar! Möt jourbutiksbiträdet Dante och hans vapenbroder Randall i videobutiken intill - två mycket roande figurer bakom disken!
Se filmen på Plejmo

Originaltitel: Mallrats
Regissör: Kevin Smith
År: 1995
Mallrats

Jeff Anderson, Marilyn Ghigliotti, Jason Mewes, Kevin Smith, Brian O'Halloran, Lisa Spoonhauer, Scott Mosier, Scott Schiaffo, Walter Flanagan

Kevin Smith

Komedi

Recension Clerks

- henrik_a87 sätter betyg 4 och skriver:
Det här är en film om att försöka finna lyckan i vardagen. Att acceptera och leva i nuet. Tack vare Kevin Smiths träffsäkra dialoger och stilgrepp är detta ett litet mästerverk.

Recension av Clerks - Läs hela!

Med i listor: Filmtipsets Topp 250
Diskussioner om Clerks  (0 diskussioner)
Kommentarer om Clerks (349 st)
Filmfantast86 (Anmäl)   18/10 2017
Adoniram (Anmäl)   8/10 2016
En film för alla 22-åringar och alltså borde jag av många anledningar ha sett den för länge sen.
arruba (Anmäl)   6/9 2016
Detta var bara sjukt bra och klockrent, har man jobbat i butik kommer man att känna igen extremt mycket. Se Clerks.
Rehn108 (Anmäl)   30/5 2016
Rolig, högkvalitativ, dialogdriven lågbudgetproduktion. Min första bekantskap med regissören, mycket nöjd.
BrutusBeefcake (Anmäl)   17/2 2016
Otroligt ojämn, har några riktigt höga toppar men också ett par djupa dalar. Verkligen allt är ojämnt från manus till skådespel. Men jag hade ändå en ganska trevligt tid och den har definitivt sina poänger. (7+/15)
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Clerks