Cliffhanger - svindlande avgrund

Originaltitel: Cliffhanger
Regissör:Renny Harlin
Utgivningsår:1993

Om Cliffhanger - svindlande avgrund:

Ett gäng räddningsarbetare ger sig ut bland Klippiga Bergens svindlande höjder för att rädda några överlevande från en flygkrasch. Vad de inte vet är att de överlevande är ett gäng kallblodiga terrorister som inte tänker lämna planets värdefulla last - 100 miljoner stulna dollar…

Titel: Broken Arrow
Regissör: Andrew Davis
År: 1992
Genre: Drama, Action, Thriller
Under belägring

Sylvester Stallone, John Lithgow, Michael Rooker, Janine Turner, Rex Linn, Caroline Goodall, Leon, Craig Fairbrass, Gregory Scott Cummins, Max Perlich, Denis Forest, Ralph Waite, Michelle Joyner, Paul Winfield, Vyto Ruginis, Trey Brownell, Zach Grenier

Michael France, Sylvester Stallone

Action, Thriller, Äventyr

Italien, Frankrike, USA
Diskussioner om Cliffhanger - svindlande avgrund  (0 diskussioner)
Kommentarer om Cliffhanger - svindlande avgrund (270 st)
Solidus (Anmäl)   4/3 2018
Det fanns en tid innan Renny Harlin gick ner sig i det bottenlösa B-träsket, då han faktiskt regisserade riktigt bra actionfilmer. Detta är en av dem. Sly levererar ännu en stabil insats, men den stora stjärnan John Lithgow, vars porträtt av filmens skurk är så jäkla bra att jag vill placera honom i filmskurkarnas wall of fame. Filmen är från 1993 och än idag håller den bra klass, även om vissa effekter märks av. Jag uppskattar att filmen kombinerar olika typer av tekniker som t.ex. green screen, miniatyrer och självklart filma på plats. Det ger filmen charm. Fotot över de majestätiska bergen är en fröjd för ögat. Kort och gott: en ologisk och underhållande actionfilm med hjärta. Tummen upp!
Rai (Anmäl)   23/12 2017
Usel!!! Seg, näpp gillade inte den här filmen, men var ju typ 100 år sedan jag såg den, men skulle nog ha samma uppfattning idag...
RustyFilm (Anmäl)   9/11 2017
Här vare 0% realism. Men sätter man hjärnan på ”standby” får man ju ändå se några härliga action bilder från 90-talet och spänning finns hela tiden.
Filmfantast86 (Anmäl)   18/10 2017
ganska bra
Tatty (Anmäl)   17/1 2017
Ganska bra och spännande film med Sylvester Stallone som spelar bra i filmen.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Cliffhanger - svindlande avgrund