Climax

Originaltitel: Climax
Regissör:Gaspar Noé
Utgivningsår:2018

Om Climax:

Under en snöig vinterkväll ockuperar en grupp dansare en tom, avlägsen skollokal för att repetera. Vad som inleds som en festlig tillställning blir till ett mardrömsliknande tillstånd då deras bål spetsas med hallucinogena droger.

Sofia Boutella, Romain Guillermic, Souheila Yacoub, Kiddy Smile, Claude-Emmanuelle Gajan-Maull, Giselle Palmer, Taylor Kastle, Thea Carla Schott, Sharleen Temple, Lea Vlamos, Alaia Alsafir, Kendall Mugler, Lakdhar Dridi, Adrien Sissoko, Mamadou Bathily

Gaspar Noé

Drama, Thriller, Skräck

Frankrike, Belgien, USA
Diskussioner om Climax  (0 diskussioner)
Kommentarer om Climax (9 st)
jlam (Anmäl)   09:46 17/2
Nära 4:an. Några enastående visuella scener och en helvetesnedstigning som inte står Irreversible långt efter. Noé visar att han är en auteur att räkna med, fast tomma tunnor skramlar ändå mest och det här är en sådan. Någon skrev att den kan ses som en modern variant av hårgadansen! Häftigt värre.
haajen (Anmäl)   11:23 9/2
Noés bästa sedan Irreversible. En känner igen formgreppen men det gör inget, detta är film som känns rent fysiskt i kroppen när en tittar. En tripp till helvetet som är omöjlig att sluta titta på. Stark 4a.
Amx (Anmäl)   03:59 6/2
Jag har och kommer aldrig se någonting liknande någonsin i hela mitt liv. Detta var fan fantastiskt och jävligt skrämmande på samma gång. Tror jag tar bort "testa LSD" från min bucket list ikväll.
emilstjernholm (Anmäl)   28/11 2018
Älskar provokatören Gaspar Noé och gläds åt att salongen var full när jag såg Climax igår kväll. Som alltid lyser det om experimentlustan. Den inledande dansscenen är fenomenal och det bästa jag har sett i år.
#54 (Anmäl)   27/11 2018
Inte ett av Noés mest intressanta verk.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Climax