Close-Up

Originaltitel: Nema-ye Nazdik
Regissör:Abbas Kiarostami
Utgivningsår:1990

Om Close-Up:

En man låtsas vara den kände Iranska regissören Mohsen Makhmalbaf och utnyttjar en familj mot löften om att de ska få vara med i hans nästa film. I en underlig dokumentär/spelfilm baserad på verkliga händelser spelas alla rollerna av de riktiga människorna som var inblandade i historien.

Titel: A Moment of Innocence
Regissör: Béla Tarr
År: 1988
Genre: Drama, Kriminalare, Romantik
Damnation

Hossein Sabzian, Mohsen Makhmalbaf, Abolfazl Ahankhah, Mehrdad Ahankhah, Monoocherh Ahankhah, Mahrokh Ahankhah, Nayer Mohseni Zonoozi, Ahmed Reza Moyaed Mohseni, Haj Ali Reza Ahmadi, Abbas Kiorastami (röst)

Abbas Kiarostami

Drama

Iran
Diskussioner om Close-Up  (0 diskussioner)
Kommentarer om Close-Up (39 st)
Ful_fisk (Anmäl)   31/3 2017
Bra film med jordnära äkthet och jävligt häftigt tema. Det enda som håller tillbaks en klar fyra är att filmen är lite rörigt berättad och att man inte riktigt hänger med i vad som händer hela tiden, och därför tvingas lägga för mycket tid att lappa ihop storyn när man egentligen vill bli insugen i det man ser. Men som filmen nu är, är detta definitivt en upplevelse man inte bör gå miste om.
Hypostas (Anmäl)   10/9 2016
Stor filmkonst.
jlam (Anmäl)   11/8 2016
Inte mycket till film det här, mest några evighetslånga samtal filmade så det ser ut som hemmavideo. Film ska visa och inte tala om, något man borde lärt Kiarostami. Lätt en av nutidens mest överskattade filmer.
andmoreagain (Anmäl)   15/2 2016
För att vara så upphaussad var den otroligt tråkig. Bisarr idé dock.
Kirk Douglas (Anmäl)   15/12 2014
Kiarostami är en favorit hos mig så jag ville verkligen gilla Close-Up, men den tilltalade mig inte alls. Metaaspekterna är intressanta men det blir för långtråkigt och tragglande.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Close-Up