Betyg idag: 1 317 Besökare idag: 4 175

Originaltitel: Cloud Atlas
Regissör:Lilly Wachowski, Lana Wachowski, Tom Tykwer
Utgivningsår:2012

Om Cloud Atlas:

I sex historier tas vi med från en omvälvande och ödesdiger seglats över Söderhavet, via ett mordmysterium i 1970-talets San Fransisco, till framtida Neo Seoul i Korea där mänskliga kloner hålls som slavar, ända till tiden efter den stora katastrofen.
Baserad på romanen "Cloud Atlas" av David Mitchell från år 2004.

Titel: The Fountain
Regissör: Akiva Goldsman
År: 2014
Genre: Drama, Romantik, Fantasy, Mysterium
Winter's Tale

Tom Hanks, Halle Berry, Jim Broadbent, Hugo Weaving, Jim Sturgess, Bae Du-na, Ben Whishaw, Keith David, James D'Arcy, Zhou Xun, David Gyasi, Susan Sarandon, Hugh Grant, Götz Otto, Zhu Zhu, Ralph Riach, Martin Wuttke, Brody Nicholas Lee, Robert Fyfe

Lilly Wachowski, Tom Tykwer, Lana Wachowski

Drama, Äventyr, Science Fiction, Mysterium

Der Wolkenatlas

Tyskland, USA, Hongkong, Singapore

Recension Cloud Atlas

- Taliah sätter betyg 5 och skriver:
Cloud Atlas (baserad på romanen av David Mitchell med samma namn) är ett samarbete mellan de amerikanska Wachowskisyskonen (Matrix-trilogin) och den tyska regissören Tom Tykwer (Spring Lola). Sex parallella historier presenteras under ett visuellt sprakande och actionfyllt epos på två timmar och 44 minuter. Under 1860-talet ifrågasätter en ung man slavarnas villkor, på 30-talet läser en homosexuell...

Recension av Cloud Atlas - Läs hela!

Kommentarer om Cloud Atlas (303 st)
Manko (Anmäl)   17:01 22/3
Lite småkul. Men hade nog gjort sig bättre som en serie. Allt är så hastigt upphackat att man inte får chans att riktigt uppskatta någon av karaktärerna eller deras öden.
wiberga (Anmäl)   11:53 16/3
Mästerverk.
Filmfantast86 (Anmäl)   22/10 2017
lave (Anmäl)   9/6 2017
Jag förstår inte hur man inte kan förstå den här filmen. Det är ett antal olika berättelser som berättas samtidigt. Det har gjorts förr. Enda som gör att det kan vara svårt att hänga med är klippningen och formen - och det är knappast ett tecken på kvalitét. Berättelserna är det inget speciellt med, en del lite mer intressanta än andra, överlag rätt enkla historier. Skulle jag enbart se till det kvasifilosofiska new age-tramset till ”budskap” skulle det inte ens på tå nå upp till pekoralens lågvattenmärke. Men delar av berättelserna är som sagt milt underhållande, framförallt farsen på ålderdomshemmet, därav något generösare betyg. Musiken är också i mitt tycke väldigt fin.
DiMMU BoRGiR (Anmäl)   23/9 2016
Rolig och välgjord! Kanske väl pretentiös och i slutändan lite tom i sitt budskap jämfört med allt den byggt upp och hänfört med. Ändå en väldigt trevlig filmupplevelse!
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Cloud Atlas