Cloverfield

Originaltitel: Cloverfield
Regissör:Matt Reeves
Utgivningsår:2008

Om Cloverfield:

En grupp vänner och bekanta har samlats i en lägenhet vid Central Park för en avskedsfest åt Rob innan han beger sig till Japan för sitt nya jobb. Robs bästa vän, Hud, har i uppdrag att dokumentera festen och filmar glatt de olika gästernas avskedshälsningar. Festligheterna avbryts dock hastigt av ett fruktansvärt monster som invaderar Manhattan och vi får följa utvecklingen genom Huds kamera.

Titel: Skyline
Regissör: Dan Trachtenberg
År: 2016
Genre: Drama, Thriller, Skräck, Science Fiction, Mysterium
10 Cloverfield Lane

Michael Stahl-David, T J Miller, Jessica Lucas, Lizzy Caplan, Mike Vogel, Odette Annable, Margot Farley, Brian Klugman, Kelvin Yu, Liza Lapira, Lili Mirojnick, Ben Feldman, Theo Rossi, Chris Mulkey, Billy Brown (II)

Drew Goddard

Action, Thriller, Skräck, Science Fiction

Recension Cloverfield

- connya sätter betyg 4 och skriver:
Det mesta klaffar – skådespel, dialoger och framförallt då känslan att vi är med. Ibland går vissa enskilda delar över gränsen, men det blir aldrig så stelt eller oinspirerade att det helt tappar gnistan. Det är en av de mest fascinerande korsningarna av lågbudget och effekter jag sett. Saker sprängs, krossas och exploderar och det ser otroligt snyggt och välgjort ut. Vissa scener är helt fantastiska...

Recension av Cloverfield - Läs hela!

Diskussioner om Cloverfield  (0 diskussioner)
Kommentarer om Cloverfield (896 st)
gjoob (Anmäl)   11/3 2018
Jag hatar verkligen found footage. Denna har dessutom uteslutande osympatiska karaktärer. Men festliga monster och en story som skulle kunna bli riktigt bra. Ett potentiellt superkul innehåll i en urtråkig förpackning.
Jamesa (Anmäl)   3/3 2018
Första delen av filmen är bara vanligt amerikanskt trams, sedan följer resten av filmen med ett rantande med kameran. Trista karaktärer som man bara hoppas ska dö. Och som vanligt gillar jag inte handy-cam. Jag är snäll och ger monstret en 2:a.
Filmfantast86 (Anmäl)   17/10 2017
Sarakin76 (Anmäl)   21/9 2017
Iden er lysende og stemningen perfekt. Men senker fra 5 til 4 nå p g a de irriterende amerikanske karakterene.
Urfbert (Anmäl)   23/4 2017
Jag som är förtjust i Lovecrafts sätt att skriva, att folk inte alltid förstår storheten i det som händer, blev mycket förtjust i den här filmen som spelar på dessa teman. Vissa stör sig på att man inte får se helt och att man inte förstår varför det som händer händer. Jag njuter av det.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Cloverfield