Clueless

Originaltitel: Clueless
Regissör:Amy Heckerling
Utgivningsår:1995

Om Clueless:

Det är inte lätt att vara den populärate och glamorösaste tjejen på Beverly Hills High. Särskilt inte med avundsjuka intrigmakare, efterhängsna töntar och lärare som flippar ur när man lämnar in hemläxan för sent! Men på något sätt lyckas 15-åriga Cher ändå hålla ordning på allt och har till och med tid för vissa fritidsprojekt, som att hitta en partner till en av sina lärare och att "göra om" en gammalmodig vännina. Men Chers ordentliga tillvaro sätts i gungning när två riktiga snyggingar plötsligt dyker upp: den nya killen i klassen, som är både sexig och elegant, och Chers mossiga men söta ex-styvbror. Och Cher får nu lov att inse att när det handlar om kärlek är hon helt enkelt...

Titel: Mean Girls
Regissör: Darren Stein
År: 1999
Genre: Komedi, Kriminalare
Jawbreaker

Alicia Silverstone, Stacey Dash, Brittany Murphy, Paul Rudd, Donald Faison, Elisa Donovan, Breckin Meyer, Jeremy Sisto, Dan Hedaya, Wallace Shawn, Justin Walker, Twink Caplan

Amy Heckerling

Komedi, Romantik

Med i listor: Jane Austen, Shahins high school/college-filmer
Diskussioner om Clueless  (0 diskussioner)
Kommentarer om Clueless (288 st)
Starkbröl (Anmäl)   19/7 2018
Okomplicerad "blondinkomedi". Har sina stunder.
Stygga-Vargen (Anmäl)   15/7 2018
Skit.
Zingostar (Anmäl)   13/1 2018
En riktigt bra komedi. R Enav 90-talets bästa komedier enligt mig. Underhållande. Och även i dagens läge en härlig återblick på 90-tals mode.
Filmfantast86 (Anmäl)   18/10 2017
deswhip (Anmäl)   5/8 2017
Filmen är väl ok, pappan gjorde en bra skådespelarinsats tyckte jag. Mitt enda problem med filmen är att jag tyckte mig redan efter typ 10 min kunna förutsäga hela filmen... Och det visade sig att jag hade rätt på alla punkter!
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Clueless