Cobra

Originaltitel: Cobra
Regissör:George P Cosmatos
Utgivningsår:1986

Om Cobra:

Polisen står handfallen inför en våg av brutala överfall och mord. En livsfarlig mördare leder en organisation som terroriserar Los Angeles. Cobra är den ende som kan stoppa den psykopatiske ledaren.
Se filmen på Plejmo

Regissör: John Irvin
År: 1986
Genre: Action, Kriminalare, Thriller
Hårda bud

Sylvester Stallone, Brigitte Nielsen, Reni Santoni, Andrew Robinson, Brian Thompson, John Herzfeld, Lee Garlington, Art LaFleur, Marco Rodríguez, Ross St Phillip, Val Avery, David Rasche, John Hauk, Nick Angotti, Nina Axelrod

Sylvester Stallone

Action, Kriminalare

Recension Cobra

- rikirock sätter betyg 3 och skriver:
Sylvester Stallone spelar en hård snut som får ta dem fall ingen annan vill, det vill säga han gör grovjobbet som ingen vågar. När en man som går in i en mataffär med en bomb och ett hagelgevär så kallas självklart Cobra (Stallone) in för att ta hand om honom. Mannen skriker till Cobra att han inte kan stoppa den "Nya världen". Den "Nya världen" leds av en psykopat som helst dödar med vassa objekt...

Recension av Cobra - Läs hela!

Diskussioner om Cobra  (0 diskussioner)
Kommentarer om Cobra (205 st)
Filmfantast86 (Anmäl)   12/10 2017
Härlig 80-tals action
myslas (Anmäl)   20/11 2016
Ser om filmen för första gången på nästan 30 år och den har inte blivit bättre sedan senast. Allting är brutalt uselt från handling, dialog ("You're the disease and I'm the cure"!!!) och skådespeleri ända ned till musiken, men det är åtminstone en rejäl skrattfest. Filmen är som en parodi på en hel genre, vilket inte alls är dess mål, och det gör den väldigt underhållande. Otroligt usel, men underhållande. Kul grej, det gjordes ett C64-spel baserat på den här filmen och det var om möjligt ännu sämre än filmen.
gjoob (Anmäl)   7/8 2016
Fantastiskt underhållande action som både har självdistans och är rolig. Klassiska oneliners serveras på löpande band och Sly har aldrig varit "coolare".
Engravadlax (Anmäl)   7/7 2016
Helt klart den mest 80-taliga 80-talsfilmen någonsin.
GinNTonic (Anmäl)   21/6 2015
Underhållande! Kass och dåligt klippt film som dock samtidigt är en parodi på sig själv med underbar 80-talskänsla. Hade önskat fler dåliga oneliners av Sly.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Cobra