Cockpit

Regissör:Mårten Klingberg
Utgivningsår:2012
Antal betyg:2016 betyg

Om Cockpit:

Piloten Valle behöver desperat ett nytt arbete. När han får höra att flygbolaget Silver Airlines letar efter en kvinnlig flygkapten drar han sig inte för att hoppa i högklackat, krypa i ett schyst fodral och söka jobbet. Han lånar sin systers identitet mot en helårsprenumeration på en morgontidning. Att pilotkollegan Cecilia blir förälskad i Valles nya, kvinnliga jag ingår dock inte riktigt i planen.
Se filmen på CDON

Regissör: Marleen Gorris
År: 2003
Genre: Komedi, Romantik
Carolina

Jonas Karlsson, Marie Robertson, Ellen Jelinek, David Bonté Atterberg, Karin Lithman, Chatarina Larsson, Carina Söderman, Björn Gustafsson, Sofia Ledarp, Mårten Klingberg, Gustav Levin, Björn Andersson, Måns Westfelt, Eva Fritjofson, Karin Bjurström

Erik Ahrnbom

Komedi

Sverige

Recension Cockpit

- Infected sätter betyg 1 och skriver:
Piloten Valle får sparken då flygbolaget tvingas göra nedskärningar. Samtidigt lämnar hens fru henom, obegripligt nog, för en mycket äldre herre. Valle förlorar också vårdnaden om deras son, och sist men inte minst förlorar han sin värdighet. Hen vill ta tag i sitt liv igen, men mest av allt vill hen såklart träffa sin son. Och för att socialstyrelsen ska gå med på det måste hen skaffa ett jobb och...

Recension av Cockpit - Läs hela!

Diskussioner om Cockpit  (0 diskussioner)
Kommentarer om Cockpit (136 st)
Tatty (Anmäl)   19:39 25/4
Så bra och rolig. Älskar Jonas Karlsson.
Pingstpastorn (Anmäl)   19:49 7/2
Ja, det är hit samhället är på väg om man vi inte aktar oss. Man får sig ett par skratt genom filmens gång men som helhet tycker jag bara filmen känns väldigt stel och krystad. Jag känner inte för någon av karaktärerna och skådespelarnas insatser lämnar en del att önska.
wasteoftime (Anmäl)   24/11 2016
En rätt intressant tagning på hur samhället ser ut, eller är vart det är på väg. Vad händer egentligen när man suddar ut gränserna mellan man och kvinna? Vilka för och nackdelar kan det ha? Och gjort med en rätt bra glimt i ögat och en fin dos humor. Den enda som känns lite malplacerad är väl Björn Gustafsson och hela den storylinen. En relativt frisk fläkt i det svenska filmlandskapet och tvåan är ohotad.
dE.dD (Anmäl)   7/11 2016
Rätt kass. Skrattade inte en enda gång.
Stygga-Vargen (Anmäl)   28/10 2016
PK, men ändå väldigt bra. Faktiskt en av de bättre svenska komedierna som gjorts på senare år.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Cockpit