Coco

Originaltitel: Coco
Regissör:Adrian Molina, Lee Unkrich
Utgivningsår:2017

Om Coco:

Miguel är en ung pojke som drömmer om att bli lika bra på gitarr som sin idol Ernesto de la Cruz, Mexikos mest berömda musiker. Men Miguels familj har helt förbjudit musik i generation efter generation. Miguel trotsar förbudet, och upptäcker då ett gammalt släktmysterium vilket leder till att hans familj återförenas på ett både extraordinärt och överraskande sätt.

Titel: Corpse Bride
Originaltitel: Corpse Bride
Regissör: Tim Burton, Mike Johnson (I)
År: 2005
Genre: Komedi, Fantasy
Corpse Bride

Anthony Gonzalez (röst), Gael García Bernal (röst), Benjamin Bratt (röst), Alanna Ubach (röst), Renee Victor (röst), Jaime Camil (röst), Alfonso Arau (röst), Herbert Siguenza (röst), Gabriel Iglesias (röst), Lombardo Boyar (röst)

Adrian Molina, Matthew Aldrich

Komedi, Animerad, Familjefilm, Musikal, Äventyr, Fantasy, Mysterium

Diskussioner om Coco  (0 diskussioner)
Kommentarer om Coco (43 st)
Krille80 (Anmäl)   11:41 16/3
Vill man ta del av fantastiska och originella historier så verkar det som det fortfarande är Pixar man ska vända sig till. Jag är också tacksam för att jag denna gång få ta del av en kultur som jag tidigare endast haft en ytlig kunskap av. Så underhållande, så sevärd och ett så härligt soundtrack. Tack och lov för Pixar.
Jannebanan (Anmäl)   19:56 10/3
Otroligt snygg film och en mycket kreativ berättelse. Tyckte dock att den att den inte riktigt hade samma närhet till skratt som Pixar-filmerna annars har.
Roswall (Anmäl)   00:46 10/2
Den har sina stunder. Jag gillar att var kampen mellan individualism och självförverkligande vs kollektivism tog vägen. Den hade scener som jag berördes av på grund av min egna livshistoria. Har något extra samtidigt som den är något svag. Landar på en stark trea. (7/10)
Stygga-Vargen (Anmäl)   01:33 24/1
Snyggt animerad, bra story, skönt soundtrack. Genomgående bra, faktiskt.
karlmats (Anmäl)   23:36 21/1
Att den här har etsat sig fast på top 100 på IMDB bland alla andra välgjorda animerade filmer som kommit ut de senaste 10 åren är lite av en gåta ändå. Det är ju kul att de lyfter fram den mexikanska kulturen och snyggt gjord är den ju verkligen, men jag måste ändå säga att förväntningarna var bra mycket högre än vad den här ganska anonyma storyn lyckades infria. Varken karaktärer eller sånger sticker ut och Manolos Magiska Resa som kom tre år tidigare gör ju i princip samma sak fast bättre. Det här känns lite som en onödig ripoff men tydligen är jag i minoritet att tycka så, kul för alla andra som uppskattar den mer. En ganska stark 2a ändå.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Coco