Cocoon - Återkomsten

Originaltitel: Cocoon: The Return
Regissör:Daniel Petrie
Utgivningsår:1988

Om Cocoon - Återkomsten:

Sex år har gått sedan det pigga pensionärsgänget for i väg ut i rymden, till den ljuvliga planeten Antarea, där smärta, sjukdom och åldrande inte existerar. Nu har de blivit återkallade till jorden för att utföra ett speciellt uppdrag.

Titel: Cocoon – djupets hemlighet
Originaltitel: Cocoon
Regissör: Ron Howard
År: 1985
Genre: Drama, Komedi, Familjefilm, Äventyr, Science Fiction
Cocoon – djupets hemlighet
Titel: Min fru är en utomjording
Originaltitel: My Stepmother Is an Alien
Regissör: Richard Benjamin
År: 1988
Genre: Komedi, Science Fiction
Min fru är en utomjording
Titel: Give Me a Break
Regissör: Richard Benjamin
År: 1993
Genre: Komedi
Made in America

Courteney Cox, Don Ameche, Wilford Brimley, Hume Cronyn, Jack Gilford, Steve Guttenberg, Maureen Stapleton, Elaine Stritch, Jessica Tandy, Gwen Verdon, Tahnee Welch, Linda Harrison

Stephen McPherson

Komedi, Science Fiction

Diskussioner om Cocoon - Återkomsten  (0 diskussioner)
Kommentarer om Cocoon - Återkomsten (28 st)
Filmfantast86 (Anmäl)   28/10 2017
Bumbi78 (Anmäl)   21/8 2016
Ett stycke feelgood i bästa (värsta) hollywoodstil och det är precis så sliskigt och sentimentalt som man kan förvänta sig. Men det är även en skön nostalgitripp och även om den här uppföljaren är snäppet svagare än sin föregångare kommer den långt på charm och en redig skara gamla skådisar som gör sina roller mycket bekvämt. Mindre sci-fi och mer fokus på människor, men annars skiljer sig filmerna inte mycket åt. Hade Spielberg själv gjort dessa hade de antagligen varit succéer. Nu får vi nöja oss med något som hemskt gärna vill vara så likt som möjligt.
Grillo (Anmäl)   29/4 2012
Framförallt inledningen var mycket sämre än den första, men i övrigt nästan lika mysig. Lite väl sentimentalt ibland men det är ju trots allt 80-tal...
ScArRrFaCe (Anmäl)   8/5 2011
Sämre än ettan, helt klart.
booby (Anmäl)   30/1 2011
Sämre än ettan men ändå inte så dålig. Lite mysig och med en väldigt söt Courteney Cox.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Cocoon - Återkomsten