Cold Fish

Originaltitel: Tsumetai nettaigyo
Regissör:Sion Sono
Utgivningsår:2010

Om Cold Fish:

Shamoto driver en liten fiskbutik med sin nya fru Taeko. Hon kommer inte överens med hans dotter Mitsuko, och det bekymrar honom. En dag träffar han fiskhandlaren Murata som erbjuder Shamotos dotter arbete i hans fiskaffär. Shamoto är lättad över att få hjälp med dottern men blir snart medveten om att det är något skumt med Murata och hans fru. En film delvis baserad på verkliga händelser.

Titel: A Night in Nude: Salvation
Regissör: George Huang
År: 1994
Genre: Drama, Komedi
The Boss

Mitsuru Fukikoshi, Denden, Megumi Kagurazaka, Asuka Kurosawa, Tetsu Watanabe, Hikari Kajiwara, Makoto Ashikawa, Lorena Kotô, Masaki Miura, Jyonmyon Pe, Suwaru Ryû, Masahiko Sakata, Tarô Suwa

Sion Sono, Yoshiki Takahashi

Drama, Kriminalare, Thriller, Skräck

Coldfish

Japan
Diskussioner om Cold Fish  (0 diskussioner)
Kommentarer om Cold Fish (27 st)
Gordyal (Anmäl)   12:17 19/2
Största delen av filmen är sätt så trälig, och där är behållningen egentligen bara Dendens oberäkneliga karaktär. Det är lite mörkt, lite skruvat, lite bisarrt men hyfsat tråkigt. Men sista trettio blir det annan klang i skällan. Då blir det ett annat tempo, ett annat djup och en helt annan nivå när det kommer till osmakligheter - starkt, snyggt och våldsamt. (9-/15)
jlam (Anmäl)   13/11 2016
Tom men färgstark, är en bra beskrivning. Stegras till den kanske sjukaste film jag sett och det ger väl ändå ett överbetyg, även om den givetvis inte når upp till samma genialitet som i Love Exposure (men det känns inte som att den siktar på det heller)
senilix (Anmäl)   10/12 2014
Mycket trevligt!
BrutusBeefcake (Anmäl)   8/5 2014
Våldsamt, utflippat och alldeles underbart, med en väldigt sympatisk huvudkaraktär med en fantastisk karaktärsutveckling, detta är en ren fröjd att se! (11-/15)
Redfield4ever (Anmäl)   10/11 2013
Nej, tyvärr. Jag ÄLSKAR Love Exposure och trodde att Cold Fish skulle kunna fortsätta cementera min kärlek för Sion Solo, men tyvärr så är detta på många sätt allt jag älskar med Love Exposure gjort på fel sätt. Där Love Exposure tillät en att komma att förstå varför alla karaktärer gjorde hemska saker, men här är alla hemskheter minst fem steg värre och förståelsen helt bortblåst. Gillade den tills tredje akten då jag insåg att mitt hopp på karaktärsdjup var helt bortslösat. Hoppas att de andra Sono-filmerna jag har i ägo är mer lättsmälta.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Cold Fish