Betyg idag: 1 330 Besökare idag: 5 521

Originaltitel: Colette
Regissör:Wash Westmoreland
Utgivningsår:2018

Om Colette:

En ung landsbygdskvinna gifter sig med en berömd litterär entreprenör i sekelskiftets Paris. På sin makes begäran författar Colette en serie av bästsäljande romaner publicerade i hans namn.

Keira Knightley, Dominic West, Denise Gough, Fiona Shaw, Robert Pugh, Eleanor Tomlinson, Julian Wadham, Al Weaver, Shannon Tarbet, Ray Panthaki, Dickie Beau, Jake Graf, Janine Harouni, Aiysha Hart, Polina Litvak, Johnny K Palmer, Rebecca Root

Richard Glatzer, Rebecca Lenkiewicz, Wash Westmoreland

Drama, Biografi

Storbritannien, USA
Diskussioner om Colette  (0 diskussioner)
Kommentarer om Colette (2 st)
Spidde (Anmäl)   08:18 8/12
Egentligen handlar det om rätt spektakulära grejer, så det är märkligt att filmen känns så trött och slapp större delen av speltiden. Känns gammeldags, på ett mestadels dåligt och segt sätt (och då menar jag inte att den utspelar sig back in the days...).
melancholosity (Anmäl)   22:08 1/12
Mitt hjärta klappar lite extra för filmer om normbrytande, framförallt historiska sådana. I övrigt är den rätt genomsnittlig.