Collateral Damage

Originaltitel: Collateral Damage
Regissör:Andrew Davis
Utgivningsår:2002

Om Collateral Damage:

Brandmannen Gordon Brewer tar på egen hand upp jakten på dem som tagit livet av hans hustru och son vid ett bombattentat. Det visar sig snart att morden inte bara varit ett terroristdåd, utan att allt ingår i en stor sammansvärjning.
Se filmen på Plejmo

Regissör: Stuart Rosenberg
År: 1986
Genre: Action, Äventyr
Let's Get Harry

Arnold Schwarzenegger, Elias Koteas, Cliff Curtis, Francesca Neri, John Leguizamo, John Turturro, Miguel Sandoval, Jsu Garcia, Tyler Posey, Lindsay Frost, Michael Milhoan, Harry Lennix

David Griffiths, Peter Griffiths

Action, Thriller

Recension Collateral Damage

- steffoo sätter betyg 2 och skriver:
Arnold är på krigsstigen igen och alla skurksen gör bäst i att se upp! Denna gång antar muskelberget från Österrike skepnaden av den godhjärtade (förstås!) brandmannen Gordy Brewer, som genom ett ödets nyck förlorar sin fru och barn i en riktad terrorattack mot det Colombianska konsulatet i Los Angeles. Det står ganska snart klart att attentatet utförts av en colombiansk rebellgrupp som leds av den...

Recension av Collateral Damage - Läs hela!

Diskussioner om Collateral Damage  (0 diskussioner)
Kommentarer om Collateral Damage (230 st)
Robkiller (Anmäl)   13:19 27/1
Djungelaction med terrorister... rätt ljummen den här... Arnold känns inte riktigt rätt i rollen, och den tar sig aldrig... men ändå inte helt värdelöst.
Rai (Anmäl)   8/3 2018
Nja ingen favorit precis!
Sture Stenhög (Anmäl)   4/1 2018
Känns lite som eftersläntrare till en film-era som var över när den här rullen släpptes, och det går väl inte att förneka att det finns ett mått av trötthet här. Men jag gillar ju sådana här filmer, och jag tycker att den här levererar fullgod underhållning. Arnold är go som vanligt och får slänga ur sig några roliga repliker (eller om de snarare blir roliga för att det är Arnold som slänger ur sig dem). Vändningarna i storyn fungerar också helt okej, och att man begår karaktärsmord på ett helt land är lite kul i sig. Så en svag trea förtjänar den ändå, den är trots allt väldigt mycket bättre än Collateral Beauty
mammene (Anmäl)   3/1 2018
Man vet vad man får när det gäller Arnold och han är den stora behållningen, vet nog ingen annan som skulle kunna axla hans stil. Historien är väl inte den bästa och lite oklarheter finns, men en god stunds underhållning kan också ha sitt syfte, blir en trea av den svagare sorten.
Filmfantast86 (Anmäl)   12/10 2017
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Collateral Damage