Color of Night

Originaltitel: Color of Night
Regissör:Richard Rush
Utgivningsår:1994

Om Color of Night:

Psykologisk thriller där Willis dras in i en härva av passion och mord. Han spelar en psykolog som tar över en grupp patienter efter kollegan som blivit mördad - och träffar där en ung kvinna som gör honom besatt av åtrå. Under tiden väntar mördaren på att slå till igen...

Titel: Med döden i sikte
Regissör: Phillip Noyce
År: 1993
Genre: Romantik, Thriller
Sliver

Bruce Willis, Jane March, Rubén Blades, Lesley Ann Warren, Scott Bakula, Brad Dourif, Lance Henriksen, Kevin J O'Connor, Andrew Lowery, Eriq La Salle, Jeff Corey, Kathleen Wilhoite

Billy Ray, Matthew Chapman

Drama, Romantik, Thriller, Mysterium

Med i listor: Razzies
Diskussioner om Color of Night  (0 diskussioner)
Kommentarer om Color of Night (144 st)
Filmfantast86 (Anmäl)   12/10 2017
ingen höjdare
dudson (Anmäl)   10/10 2015
Hygglig erotisk thriller som WIllys gör en bra roll i. Tyvär så segar filmen på för mkt då och då. Sen 0 action att tala om. 2+
filmfreak1 (Anmäl)   25/9 2015
Kanske har den mest förutsägbara twisten någonsin. Filmen i övrigt är väl inte helt värdelös dock, rätt snygg bitvis.
Krille80 (Anmäl)   18/11 2014
Detta är en film i avsaknad av kvalité och faktiskt rent av en skrattretande thriller som jag minns att killgänget sa att man skulle se för att den innehöll vågade sexscener, sexscener som idag också är skrattretande.
JOFA (Anmäl)   7/9 2011
Förvånar mig att denne Richard Rush aldrig slog igenom som regissör... kanske var det fel att satsa på en känd action stjärna och sätta honom i sin egna stora dramaproduktion (?) varefter alla b.willis fans buade högljutt på 90-talet då pangpanget uteblev i 90-tals mått mätt helt och hållet. Som någon tidigare nämnt: unikt regisserad =) Skönt manus, bra musik och riktigt intressanta karaktärer!
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Color of Night